Promotiekans weg voor Baarlo na nederlaag tegen VV Sittard

Baarlo 1 (zon)

Sittard 1 (zon)

Amin El Hafi (schot)
Michel van Veen (intikker)

2e klasse/3e klasse HPK 3C - LPK 3B

16 juni 2022 20:00

T.J.N. Hameleers

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Voor Baarlo was het nacompetitietoetje met als hoofdprijs promotie naar de 2e klasse van korte duur. In eigen huis werden de roodzwarten afgetroefd door VV Sittard dat uiteindelijk verdiend met een 0-2 zege naar de finaleronde gaat en dus verder mag hopen op promotie. Bij de rust was de stand nog dubbelblank in dit zeker vanuit Baarloos oogpunt matige duel. Twee succesvol uitgevoerde counters van de gasten uit Sittard werden Baarlo in de 2e helft fataal. Het seizoen zit er nu definitief op voor de roodzwarten.

Sfeervol begin
Na het nodige fakkelvuurwerk van de Baarlose M-side bij de opkomst van beide teams begon Baarlo – de ploeg eigen - nog wel hoopgevend aan het duel dat op deze zonnige avond het nodige publiek trok langs de zijlijnen. De defensie van Sittard bleef echter met gemak overeind en tot kansen leidde het licht optische overwicht niet. Het eerste gevaar kwam na een kwartier spelen zelfs van de gasten met een schot op doel dat echter de kracht en de richting miste. Maar vanaf dat moment was de wedstrijd meer in evenwicht. Halverwege de eerste helft pas was er eindelijk een goede aanval van Baarlose zijde met een gevaarlijke voorzet vanaf de zijkant. Zowel Laurents van den Ham als in de rebound Sander Gulev raakten echter in kansrijke positie de bal niet lekker waardoor de Sittardse goalie Luuk Janssen alsnog kon ingrijpen. Beide ploegen probeerden het daarna vooral nog met lobpogingen van afstand over de doelmannen aan beide kanten, maar die misten allen de zuiverheid. En ging de rust in met een gezien het spelbeeld logische 0-0 stand op het scorebord.

Mokerslagen

Na de rust werd het spel van Baarlo er niet beter op. De roodzwarten bereikten in aanvallend opzicht opnieuw niet hun normale niveau en legden het vooral in  fysiek opzicht en felheid af tegen de hechte defensie van de gasten. Aan de andere kant drongen de bezoekers naarmate de wedstrijd vorderde steeds nadrukkelijker aan. De Baarlose defensie bleef vooralsnog redelijk goed overeind, maar liet halverwege de 2e helft bij een counter toch steken vallen die direct fataal werden. Amin El Hafi profiteerde maximaal en zette de Sittardse ploeg fraai op voorsprong: 0-1. Baarlo was even aangeslagen, maar ging toch vrij snel op zoek naar de gelijkmaker om in ieder geval nog een verlenging uit het vuur te slepen. Echt direct gevaar leverde dat andermaal niet op. Wel nog een aantal hoekschoppen, die eveneens zonder resultaat bleven. Achterin werd in de slotfase begrijpelijkerwijs steeds meer ruimte weggegeven en daar maakte Michel van Veen namens VV Sittard in blessuretijd optimaal gebruik van. Na een snelle uitval deelde hij met een intikker de mokerslag uit aan Baarlo: 0-2, tevens eindstand.

Opgeheven hoofden

De nederlaag is nu even zuur voor de Baarlose hoofdmacht die natuurlijk gehoopt had op in ieder geval nog het bereiken van de finaleronde van deze nacompetitie. Al met al kan er desondanks door team en begeleiders met opgeheven hoofden teruggekeken worden op het afgelopen seizoen, waarin lang meegedaan werd om de prijzen. Het vooraf gestelde doel is met de 2e plek in de reguliere competitie en het bereiken van de nacompetitie ruimschoots gehaald . Wellicht als troostwoord voor de misgelopen promotie: volgend seizoen kunnen het team en de supporters zich weer gaan verheugen op de nodige derby’s en spanning in de attractievere 3e klasse. In plaats van duels tegen qua gevoel en beleving niets zeggende tegenstanders in de 2e klasse waarvoor ook nog de nodige kilometers moeten worden gemaakt.

Verslag en foto’s : LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1