Historie meidenvoetbal VV Baarlo

Onwikkeling meidenvoetbal VV Baarlo

In 2015 is VV Baarlo gestart met een meidenteam, MO17-1. Daar kwam een 2e meidenteam bij in 2020, MO15-1. In 2021 kwam er een derde meidenteam bij, MO8-1. Omdat de KNVB echter weinig aanbod heeft voor de jongere meidenteams, hebben we vanaf het seizoen 2022-2023 besloten om de jongere meiden gemengd te laten voetballen bij de jongens tot de overstap naar MO15-1. We hopen deze ontwikkeling van ons meidenvoetbal te handhaven en mogelijk verder uit te breiden in de nabije toekomst.

Successen, vooral in het seizoen 2021-2022

In 2019 mochten we de eerste kampioen bij de meiden noteren, vrij onverwacht werd ons MO17-1 overtuigend kampioen in de 2e klasse met promotie naar de 1e klasse. Helaas gooide corona roet in het eten en werd het seizoen 2019-2020 niet uitgespeeld. Het seizoen 2021-2022 werd een bijzonder succesvol jaar. De talenten van MO19-1 werden zowel in de najaars- als voorjaarscompetitie kampioen in de 1e klasse. In deze leeftijdscategorie het op één na hoogst haalbare, alleen de landelijke hoofdklasse is hoger. Vooral in de voorjaarscompetitie maakten de meiden indruk op alles en iedereen en werden ze meer dan verdiend kampioen. Maar ook de meiden van MO15-1 werden kampioen, ze deden dat in de voorjaarscompetitie. De kampioenschappen werden gevierd met een tocht op 'de platte kar' door het dorp met aansluitend een druk bezochte kampioensreceptie. We hopen de meiden nog lang bij de club te mogen houden en zien er al naaruit om ze in de toekomst te laten doorstromen naar de vrouwenteams. De verwachtingen voor de toekomst bij de vrouwen zijn dan ook hoog.

Sponsoring ING

Hoewel 2020 voor de hele wereld en dus ook het voetbal geen goed jaar was, was dat jaar wel succesvol voor het meidenvoetbal bij VV Baarlo. Als club haalden we een 3-jarig sponsorcontract met ING binnen en sinds het begin van het seizoen 2020-2021 mochten we zoals hierboven al gemeld een tweede meidenteam bijschrijven, VV Baarlo MO15-1. Ook het aantal meiden bij de jongere jeugd neemt toe, waardoor we hopelijk de komende jaren minimaal 2 meidenteams kunnen behouden.

De buitenspelval

Eén van de mooie projecten die de meiden hebben is het project 'De Buitenspelval' van Maurice Greaf, voormalig spits van VVV Venlo. Een aantal keer per jaar komen de meiden samen met de ouderen van De Weem voor een gezellige avond. Samen kienen of Bingo spelen, een kaartje leggen, genieten van een Chinees buffet, een spelletje spelen of gewoon gezellig kletsen met elkaar. En minimaal één keer per jaar komen de ouderen naar De Meeren om de meiden te supporten tijdens een wedstrijd. Een prachtig project waar zowel de ouderen als de meiden veel plezier aan beleven. In september 2021 werd het 5-jarig jubileum van dit project gevierd met een 4-gangen jubileumdiner in De Meeren. Het werd een prachtige middag en we hopen dat we nog lang aan dit project te mogen deelnemen.

Terugblik deelname MO19-1 aan Dana Cup 2022 in Denemarken

In de laatste week van juli 2022 namen de meiden van MO19-1 deel aan één van de grootste internationale jeugdtoernooien ter wereld, Dana Cup 2022 in het noorden van Denemarken. Het werd een onvergetelijke week die alle verwachtingen overtrof. Het werd de afsluiting voor een grote groep meiden die jaren samen gevoetbald hebben en waarvan een groot deel is doorgestroomd naar de vrouwenselectie. Lees de avonturen van deze bijzondere reis, dat hopelijk een vervolg krijgt.