Doelpuntloos gelijkspel tussen Baarlo en SV Blerick

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Het sportieve duel tussen Baarlo en SV Blerick was een meer spannend dan goed duel. De doelkansen waren gemakkelijk op één hand te tellen. Die waren dan nog wel voor Baarlo, maar konden niet in een doelpunt worden omgezet. Zodoende kwam in de 0-0 beginstand geen verandering. Met het uiteindelijke doelpuntloze gelijkspel waren de gasten uit Blerick dan ook uiteindelijk meer tevreden dan Baarlo dat de achterstand op koploper MVC'19 zag groeien en ook concurrent MMC Weert nog langszij zag komen.

Baarlo, al wekenlang spelend zonder "target man" Michiel Hanssen, nam bijna vanzelfsprekend het initiatief in de wedstrijd. De compact spelende gasten uit Blerick gokten vooral op succes via de counter. Het optische overwicht van Baarlo resulteerde in de 12e minuut in een grote kans voor Dennis van de Vinne op de openingstreffer. Op een slim steekpassje van Arman Melkonjan door het centrum ontglipte hij aan de Blerick-defensie, maar zijn inzet strandde op doelman Levi Bosch. Het eerste en eigenlijk enige wapenfeit van SV Blerick voor rust was een afstandsschot dat halverwege de eerst helft ruim over het doel van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg zeilde. Na een half uur spelen leek Sander Gulev Baarlo alsnog naar een voorsprong te schieten. Met een fraai boogschot van ca. 20 meter afstand klopte hij de doelman, maar bracht de lat redding voor Blerick. Bij die spaarzame hoogtepunten bleef het voor rust.

In de 2e helft veranderde dat spelbeeld nauwelijks. Beide defensies domineerde  en opwindende momenten voor beide doelen waren er nauwelijks. Het spel speelde zich voornamelijk af tussen de twee strafschopgebieden. De beste kans in die 2e helft op een doelpunt was wederom voor Baarlo. Een vergelijkbare mogelijkheid als voor rust. Op een assist van Laurents van den Ham dook Frank Peeters als een duveltje uit een doosje op achter de Blerick-defensie. Helaas voor Baarlo lobte hij de bal over de uitlopende gaolie maar ook over het doel. Voor het overige wist de Blerick-defensie de Baarlose aanvalspogingen relatief eenvoudig te beteugelen. Aan de andere kant konden de gasten op de tegenaanval ook na rust geen potten breken. De wedstrijd ging zodoende zonder doelpunten uit als een nachtkaars.

Waar SV Blerick duidelijk content was met de puntendeling, was dat niet het geval voor Baarlo dat door het puntverlies niet alleen de achterstand op koploper MVC’19 zag oplopen, maar bovenal ook de kansen op de 2e periodetitel tot een minimum zag verdampen. A.s. zondag staat het altijd lastige uitduel bij IVO in Velden op de rol.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1