Kunstgrasveld staat ook zege op Sparta’18 niet in de weg voor Baarlo

Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Baarlo blijft de zeges aaneenrijgen na de winterstop. Nu werd middenmoter Sparta`18 het kind van de rekening. Op deze overwinning op het kunstgrasveld in Sevenum, waar Baarlo het traditioneel altijd heel lastig heeft, viel uiteindelijk niks af te dingen. Baarlo was de betere en meest gevaarlijke ploeg  Na een prima eerste helft, die afgesloten werd met een (te) magere 1-2 voorsprong, bleef het in de mindere 2e helft spannend tot het eindsignaal omdat Baarlo verzuimde de wedstrijd af te maken.

Baarlo moest het in Sevenum doen zonder de geblesseerde sterkhouders Michiel Hanssen en Frank Peeters, wat trainer Tim Nabben noopte tot aanpassingen in de basisopstelling. Dat weerhield zijn ploeg niet om vanaf de aftrap het initiatief naar zich toe te trekken. Al in de 5e minuut gaf Sander Gulev nog zonder succes een waarschuwingsschot af aan de thuisclub. Een 5-tal minuten later stoomde Dennis van de Vinne door over de linkerflank. Hij bediende Laurents van den Ham die met een lobje over de doelman Arman Melkonjan in stelling bracht bij de 2e paal, maar die kreeg de bal niet in het lege doel verwerkt. Weer 5 minuten later was opnieuw Sander Gulev dicht bij de openingstreffer met een kopbal op de lat. In de 28e min. viel de al dik verdiende treffer alsnog. Weer voorbereidende werk van Dennis van de Vinne vanaf links die vanaf de achterlijn de inkomende Rik Schotman bediende, die de bal onberispelijk binnen schoof: 0-1.

Sparta’18 had hier aanvallend nog helemaal niets tegenover weten te zetten. Toch kwam de thuisclub een 10-tal minuten voor de rust uit het niets langszij. Een treffer na dodelijk balverlies in de defensie wat genadeloos werd afgestraft door Freek Wijnen namens Sparta’18: 1-1. Pal voor rust wist Baarlo het spelbeeld alsnog te rechtvaardigen.  Met een afgemeten steekbal door het hart van de Sparta-verdediging bediende  Laurents van den Ham de attent doorlopende Sander Gulev, die oog in oog met Sparta-sluitpost niet faalde: 1-2.

De 2e helft was duidelijk van een minder gehalte. Nu was de thuisclub wat meer gelijkwaardig, maar de betere mogelijkheden bleven toch aan Baarlo voorbehouden. Die werden echter veelal door te lang dralen niet benut, waardoor de spanning  door de minieme voorsprong van Baarlo in de wedstrijd bleef. Sparta’18 kwam tot welgeteld één doelgevaarlijk moment. Een schot in de rechterbenedenhoek wat met een fraaie save onschadelijk werd gemaakt door Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg. Een kwartier voor tijd kreeg Baarlo nog wel een fikse tegenvaller te verwerken doordat Dennis van de Vinne met een flinke blessure moest uitvallen na een onbesuisde charge van Sparta-speler Rob Peeters op zijn benen. Een rode prent had geen verbazing verwekt, maar de “dader” kwam ervan af met slechts een gele kaart. In de bij de rust reeds verkregen 1-2 voorsprong kwam verder geen wijziging meer.

Dankzij deze 6e driepunter op rij heeft Baarlo nu MVC’19, dat weer punten morste,  afgelost als belangrijkste belager van Sportclub Irene. De Tegelse tricolores , gedoodverfd door de buitenwacht als de te kloppen ploeg voor de titel, zijn a.s. woensdag te gast op Sportpark De Meeren. De wedstrijd begint om 20.15 uur.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1

Wedstrijdverslag Dagblad De Limburger d.d. 14-03-2022: "Oudgediende Raedts kan het nog"