Baarlo morst onnodig dure punten tegen FCV Venlo

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

FCV Venlo is er in geslaagd een fraaie successenreeks, 7 zeges en 1 gelijkspel , van Baarlo te doorbreken. De laatste nederlaag, de ongelukkig verloren derby bij MVC’19, dateert van 16 oktober jl.. Waar Baarlo een maand geleden in ’t Ven in de absolute fase genadeloos toesloeg en met 1-2 won was het ditmaal FCV Venlo dat op bijna identieke wijze met de zege aan de haal ging.

De wedstrijd startte vrij hoopgevend voor het nog gehavende Baarlo dat in de beginfase voortvarend van start ging en al binnen vijf minuten een behoorlijke kans had om de score te openen. Op een lage voorzet vanaf de linkervleugel kwam Sander Gulev op enkele meters van het doel ter hoogte van de 2e paal een teenlengte tekort om de bal voldoende richting te kunnen geven om doel te treffen. De bal vloog rakelings langs de voor de gasten goede kant van het doel. Daarna werd de strijd vlakker en tegelijkertijd ook gelijkwaardiger. Veel viel er niet te beleven voor de aanhang langs de lijn. Kansjes waren op één hand te tellen en de 0-0 stand bij de rust was hier een logisch gevolg van.

De 2e helft leek aanvankelijk een kopie te gaan worden van de eerste helft, maar naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Baarlo iets meer de overhand en was er meer werk aan de winkel voor FCV-doelman Bo Routs. Die bleef vooralsnog gemakkelijk overeind tot halverwege de 2e helft. Een hoge bal van Roel Bouten door het centrum werd door Arman Melkonjan doorgekopt. De attent doorgelopen Sander Gulev was net iets eerder bij de bal dan de FCV-doelman en liet deze met een subtiel tikje kansloos: 1-0. Enkele minuten later had Laurents van den Ham dé kans om Baarlo in veilige haven te loodsen. Met een  fraaie individuele actie brak hij door over de rechtervleugel, passeerde de uitkomende doelman, maar wist de bal niet in het lege doel te schuiven. Die belandde net over de achterlijn in het zijnet. En zoals het vaker gaat was het prompt daarna aan de andere kant wel raak. Vanuit een standaardsituaties werd de bal hoog voor het doel gebracht, waar de ingevallen FCV-speler Wiebe Veldpaus geheel vrijstaand de bal tegendraads met het hoofd naar de verre hoek stuurde: 1-1.

Het duel leek vervolgens op een voor beide ploegen acceptabele puntendeling uit te draaien, maar het lot besliste anders. In de slotminuut counterde FCV alsnog naar de zege middels een doeltreffende, diagonale schuiver van FCV-speler Yannick Hoffmann: 1-2. Een laatste vrije trap pal daarna leek Baarlo op de valreep alsnog een puntendeling op te leveren. Het schot van Maikel van Erp richting de kruising werd echter bijzonder knap met een katachtige safe van FCV-doelman Bo Routs onschadelijk gemaakt.

Een nederlaag dus voor Baarlo die na zo’n successenreeks een keer moest komen, maar zeker nu nog niet nodig was geweest. Gelukkig vielen de consequenties nog mee, want ook de concurrenten Sportclub Irene en MMC Weert morsten punten. Alleen MVC’19 kon weer iets van eerdere misstappen goedmaken door nipte winst bij Liessel. Het blijft daardoor bloedstollend spannend tussen de top vier in de 3e klasse C. A.s. donderdagavond staat na twee afgelastingen andermaal de topper tussen Baarlo en Sportclub Irene op het programma. Aanvang 20.15 uur op Sportpark De Meeren

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1

Wedstrijdverslag Dagblad De Limburger d.d. 21-03-2022: "FCV zorgt voor grote verrassing"