Baarlo winnaar van P&M derby tegen VV Helden

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Niet voor de eerste keer dit seizoen is Baarlo er in geslaagd om in de slotfase toch het verschil te maken in een wedstrijd die in alles  lijkt uit te draaien in een puntendeling.  VV Helden mocht lang hopen op een resultaat, maar moest uiteindelijk toch buigen voor individuele klasse aan Baarlo-zijde. In de eerste helft hadden de gasten in fysiek opzicht een optisch overwicht zonder resultaat. Na rust  had Baarlo meer van het spel en dat betaalde zich in het slotkwartier uit in twee treffers.

Op sportpark De Meeren werd het een povere partij waarin door beide ploegen wel hard gewerkt werd, maar het nauwelijks kwam tot acceptabele combinaties. Waar aan overigens de staat van het (hobbelige) veld ook mede debet was. Het was VV Helden dat in de eerste helft het initiatief nam. Het Heldense offensief leverde echter nauwelijks echte doelkansen op. Wel een aantal standaardsituaties die zorgdroegen voor wat dreiging zonder resultaat in de drukte voor het Baarlose doel.

De eerste kans voor Baarlo was er pas ruim halverwege de eerste helft. Uit een vrije trap kopte Roel Bouten de bal richting het doel, waar Helden-sluitpost Nick Bouten de bal met een fraaie safe uit de kruising ranselde. Ook een schot van Sander Gulev werd door hem kundig onschadelijk gemaakt. Dat was zo’n beetje alle wapengekletter voor de rust waarin een logische en bloedeloze brilstand op het scorebord bleef staan (0-0).

De 2e helft begon wel hoopvol voor Baarlo met een fraaie solo van Michiel Hanssen vanaf de linkerflank die ternauwernood strandde bij de eerste paal van het Heldense doel. De opmaat voor wat meer druk van Baarlo gaandeweg de 2e helft, wat overigens niet meteen tot grote kansen leidde. Dat gebeurde pas in het slotkwartier toen de voor de geblesseerde Michiel Hanssen ingevallen Laurents van den Ham vanaf de linkervleugel met een steekbal op maat op pad werd gestuurd door Frank Peeters. Met een fraaie diagonale boogbal verraste hij de tevergeefs duikende Helden-doelman Nick Bouten : 1-0.

Met opportunistisch aanvalsspel waarbij steeds meer risico werd genomen trachtte Helden in de slotfase nog te redden wat er te redden viel. Dat was soms billenknijpen aan Baarlo-zijde maar met enkele goede reddingen hield doelman Jeffrey Schouenberg zijn doel schoon. Op de counter gooide Baarlo in blessuretijd  het duel definitief in het slot. Op aangeven van Arman Melkonjan schoot Frank Peeters  met een doeltreffende schot Baarlo in veilige haven: 2-0.

De 5e zege op rij die nog meer waarde kreeg door het puntverlies van de koplopers Sportclub Irene (0-2 nederlaag tegen MMC Weert) en MVC’19 (1-1 gelijkspel bij HBSV). Baarlo zit de koplopers nu heel dicht op de hielen. A.s. zondag staat de uitwedstrijd tegen Sparta’18 in Sevenum op het programma. Op het kunstgrasveld op het Sevenumse sportpark heeft Baarlo het altijd lastig. Hopelijk blijven de roodzwarten aan de goede kant van de score en daarmee hijgen in de nek van de koplopers.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit duel volgen nog in het fotoalbum van Baarlo 1, dus kom nog een keer terug!

Artikel Dagblad De Limburger d.d. 07-03-2022: "Baarlo geen titelkandidaat"