Baarlo laat ook tegen MMC Weert kansen op zege liggen

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Net als een week eerder in het duel met Sportclub Irene liet Baarlo ook in het thuisduel tegen MMC Weert weer de nodige kansen liggen op de overwinning, die gezien de veldverhoudingen normaal zou zijn geweest.

Vanaf het beginsignaal was Baarlo de bovenliggende ploeg en bleef dat ook gedurende het gehele duel. Al bij de eerste de beste aanval in de 2e minuut hing de openingstreffer in de lucht. Uit een voorzet op maat van Dennis van de Vinne kopte de vrij inlopende Jordi Peeters de bal echter over het gapende doel.  En in het verloop van de 1e helft waren er nog riante kansen voor Michiel Hanssen, weer Jordi Peeters en Frank Peeters. De laatste versloeg op slag van rust met een mooie lob de Weerter doelman Dino Julicher, maar zag de bal centimeters langs de verkeerde kant van de paal gaan. Aan de andere kant bleef de hechte Baarlo-defensie vrij gemakkelijk overeind bij de tegenstoten van MMC Weert, zodat de rust werd bereikt met een 0-0 brilstand op het scorebord

Ook na de theepauze bleef het op enkele hoekschoppen na relatief rustig voor het doel van Baarlo-sluitpost Jeffrey Schouenberg. Opnieuw was er een veldoverwicht voor Baarlo, maar ditmaal duurde het nog vrij lang eer de eerste doelkansen werden gecreëerd. Pas halverwege de 2e helft in een scrimmage met 3 doelkansen op rij, waarbij tot tweemaal toe de inzet ternauwernood geblokkeerd werd en de laatste schotpoging van Frank Peeters weer pal langs het Weerter doel zoefde. In de slotfase mochten de jeugdspelers Freek Berghuis en Siem van Hees nog - verdienstelijk - debuteren van trainer Tim Nabben. Pal voor tijd waren er vervolgens nogmaals een 2-tal goede mogelijkheden voor Baarlo om alsnog tot een verdiende zege te komen. Allereerst voor Laurents van den Ham die vrij voor doel uit een prima voorzet van de ingevallen Kai Nellen over de bal maaide en andermaal voor Frank Peeters die na een goed teruggelegde bal van Michiel Hanssen opnieuw rakelings het doel miste. Met de bloedeloze 0-0 eindstand waren de gasten zodoende na afloop duidelijk meer tevreden dan de roodzwarten.

Het ene, magere winstpunt was voor Baarlo wel voldoende om op eigen kracht de (eervolle) 2e plaats achter kampioen MVC’19 zeker te stellen. Die kan komende zondag in het slotduel van de competitie uit bij het nog voor lijfsbehoud strijdende HBSV niet meer in gevaar komen.  De Houtblerickse ploeg is  reeds veroordeeld tot de degradatie-nacompetitie, daar waar Baarlo dankzij de 3e periodetitel over enkele weken juist in de nacompetitie voor promotie gaat strijden.

Verslag en fotos: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1