Baarlo op de valreep langs stug FCV Venlo

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Een bij vlagen rommelig duel met veel onnodig balverlies over en weer op een zwaar en slecht bespeelbaar veld in ’t Ven. Na de openingstreffer van Baarlo kwam thuisclub FCV Venlo nog voor rust weer langszij. In de 2e helft waren de beste mogelijkheden wel voor Baarlo dat daarmee slordig om sprong waaronder een onbenut gelaten strafschop. De 1-1 stand bleef zodoende tot in de absolute slotfase overeind totdat Baarlo in blessuretijd alsnog snoeihard toesloeg.

De openingsfase van dit duel was zeer matig met wel wat kleine kansjes voor de thuisclub, die onbenut bleven. Voor het eerste echte wapenfeit in de wedstrijd zorgde Michiel Hanssen een minuut of tien na het beginsignaal. De Baarlose aanvalsleider schoot de bal met een keihard schot vol op de kruising van het FCV-doel. Het spel van Baarlo oogde daarna iets dreigender en dat resulteerde halverwege de 1e helft ook in de openingstreffer. De FCV-doelman tastte mis op een inzet en Sander Gulev was attent ter plekke om dit slippertje af te straffen: 0-1. Luttele minuten later had Dennis van de Vinne op een mooie pass van Michiel Hanssen zelfs de kans om de voorsprong van Baarlo te verdubbelen, maar faalde in de afwerking. In plaats daarvan kwam de thuisclub een tiental minuten voor de rust langszij. Op een lange bal vanaf de rechterflank werd niet accuraat gereageerd door de Baarlose defensie. FCV speler Jordy Kusters strafte het misverstand genadeloos af: 1-1. En een paar minuten later ontsnapte Baarlo zelfs aan een achterstand. Een gevaarlijke inzet waarbij de bal ternauwernood van de lijn werd gehaald. Met een op zich terechte gelijke stand gingen beide ploegen vervolgens rusten.

Na die rustpauze kwam Baarlo beter uit de kleedkamers dan de thuisclub. Het offensief resulteerde ook in een aantal kansen voor onder ander Sander Gulev, Frank Peeters en Arman Melkonjan. Hun vizier stond echter onvoldoende op scherp en dus gingen deze mogelijkheden op een nieuwe voorsprong jammerlijk verloren. Die leek er toch te komen nadat in de slotfase de ingevallen Jordi Peeters in het strafschopgebied onderuit werd getikt en de bal op de stip ging. Vanaf 11 meter wist Michiel Hanssen dit buitenkansje niet te benutten. Daardoor bleef de spanning in de absolute slotfase vol op het duel staan. Beide ploegen kregen daarin de kans om alsnog met de zege aan de haal te gaan. Baarlo was uiteindelijk de meest gelukkige. Op het scheiden van de markt bracht Sander Gulev met een mooie pass Frank Peeters in stelling, die zich de kans niet liet ontnemen om zich tot matchwinnaar te laten kronen: 1-2.

Na de zege in Blerick enkele dagen geleden weer een belangrijke driepunter voor de roodzwarten, waardoor Baarlo in het spoor blijft van de koplopers Sportclub Irene en MVC'19.  Al helemaal als a.s. donderdagavond, aanvang 20.00 uur,  ook het inhaalduel tegen laagvlieger HBSV gewonnen wordt. De Houtblerickse ploeg heeft vandaag echter voor het eerst dit seizoen het zoet van de overwinning gesmaakt door een knappe 3-2 zege op Helden na een 0-2 achterstand. Geen plaats voor onderschatting dus bij Baarlo.

Verslag: LenG  (met dank aan notities van Koen/Nellie Berden en leider Ed Boots)
Uw fotograaf was helaas verhinderd dus ditmaal geen foto's van dit duel.