Baarlo boekt nuttige zege (0-2) in Blerick

Baasdonkweg 25
5928NR
VENLO

Eindelijk rolde de competitiebal weer na een winterstop die noodgedwongen ruim 3 maanden duurde. Bij SV Blerick onder kunstlicht op een door de regen zwaar bespeelbaar (bij)veld toonde Baarlo zich de meest gevaarlijke ploeg. Met name in de 1e helft die verdiend met een 0-2 voorsprong werd afgesloten. In de kwalitatief mindere 2e helft met weinig kansen voor beide ploegen trok Baarlo die voorsprong relatief gemakkelijk over de eindstreep.

Baarlo startte met Michiel Hanssen, vanwege recente blessurekwaaltjes, op de bank. Met een door trainer Tim Nabben wat aangepaste basisopstelling  bood de ploeg vanaf het beginsignaal van dit inhaalduel goed weerstand tegen de gemotiveerde thuisclub.

Na een aftastende beginfase zonder kansen voor beide doelen kwam Baarlo beter en meteen ook gevaarlijker in de wedstrijd. Met name uit standaardsituaties stichtten de roodzwarten het nodige  gevaar voor het doel van de thuisclub. Uit een vrije trap was de allereerste kans van de wedstrijd voor Frank Peeters die echter verrast door de plotselinge mogelijkheid deze niet wist te verzilveren. Enkele minuten later was het wel raak. Nu was een hoekschop genomen door Sander Gulev de inleiding.  Die werd in eerste instantie afgeslagen, maar de bal belandde in de rebound ter hoogte van de 2e paal voor de voeten van Dennis van de Vinne die de bal alsnog in het doel wist te frommelen: 0-1.  SV Blerick kon hier in de 1e helft weinig gevaar tegenover te zetten. In tegenstelling tot Baarlo dat enkele minuten voor de rust de voorsprong wist te verdubbelen. Opnieuw uit een hoekschop waaruit de bal door de opgekomen verdediger Sil Zeetsen bij de eerste paal werd binnen gekopt: 0-2. Met die verdiende voorsprong  voor Baarlo gingen beide ploegen de rust in.

In de 2e helft zakte het spelpeil zienderogen. Mede het gevolg van de door de druilige regen steeds zwaarder wordende grasmat. Baarlo had daarbij het voordeel dat het dankzij de voorsprong wat meer achterover kon leunen. Het was aan SV Blerick om het initiatief te nemen en dat kwam niet echt uit de verf. De Baarlose defensie bleef relatief gemakkelijk overeind. En bij een van de tegenaanvallen was Baarlo zelfs dichter bij een 3e treffer dan SV Blerick bij de aansluitingstreffer. De na rust alsnog ingevallen Michiel Hanssen schoot na een fraaie rush de bal vanaf de rand van het strafschopgebied op de paal. SV Blerick ontsnapte daarmee aan een vroegtijdige kansloze missie. Die echter ook in het laatste half uur kansloos bleef, want de Blerickse aanvalspogingen leidden nauwelijks tot echt gevaar voor het Baarlose doel. Welgeteld één echt gevaarlijke doelkans halverwege de 2e helft. Eigenlijk ook de enige van de hele wedstrijd aan Blerick zijde. Een gericht en venijnig laag schot op doel als afsluiting van een prima individuele actie. De inzet in de rechterbenedenhoek van het doel werd echter vakkundig door Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg onschadelijk gemaakt. De wedstrijd kabbelde vervolgens zonder verdere hoogtepunten naar zijn einde.

Al met al een nuttige zege voor Baarlo dat de drie punten absoluut nodig had om zich te handhaven in de subtop met uitzichten om weer dichter bij de echte top te komen die gevormd wordt door koploper MVC’19 en Sportclub Irene. Die twee ploegen spelen komende zondag tegen elkaar. Baarlo reist af naar ’t Ven waar FCV Venlo de tegenstander is. Weer een belangrijk treffen voor de roodzwarten, want bij winst kan Baarlo weer wat dichter opschuiven richting de kop van de ranglijst.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1. .