Degelijke overwinning Baarlo 2

Goorsedijk 3
5731PC
MIERLO

Baarlo 2 mocht vandaag afreizen naar het Brabantse Mierlo voor de wedstrijd tegen Mifano 2 (Mierlo Faalt Nooit). Om 9.15 werd iedereen in De Meeren verwacht, maar dat lukte niet iedereen, zelfs de trainer niet. Weer een goede bijdrage aan de boetepot, want de tikkies werden direct verstuurd door Jarno. Vandaag waren de gebroeders Schotman ook weer van de partij na hun avonturen in het buitenland. Rik sluit weer voor vast aan bij de selectie, Noud vertrekt begin volgend jaar waarschijnlijk weer voor een trip ergens in Zuid Amerika. Met 15 spelers werd de rit naar Brabant ingezet.

Mifano had zijn eerste wedstrijd verloren en was natuurlijk op en top gemotiveerd om dit in de eerste thuiswedstrijd recht te zetten. Maar ook Baarlo was zeer gemotiveerd om de sterke openingswedstrijd een goed vervolg te geven. Dat leverde het eerste half uur een interessant duel op tussen 2 ploegen die niet veel voor elkaar onder deden. Maar langzaam aan begon Baarlo de wedstrijd naar zich toe te trekken. Robin Steeghs wist de score open te breken door een strak diagonaal schot. 0-1. Baarlo zocht na dit doelpunt nog meer de aanval en het was weer Robin Steeghs die de belangrijke 0-2 op het scorebord plaatste. En met deze tussenstand werd het kleedlokaal opgezocht voor de verdiende rust.

De trainer gaf zijn ploeg een compliment maar wilde wel waken voor verslapping. Stan werd nog even bijzonder in de spotlight gezet omdat hij af en toe de bal 'de prei in' wist te jagen. Soms moet dat gewoon. Stan nam het vrij letterlijk op en wist in de 2de helft nog de nodige ballen het sportpark uit trappen. Zelfs het handjevol supporters op de tribune kreeg hij mee, de technische staf van Mifano was iets minder enthousiast.

Kort na rust kwam Baarlo even onder druk te staan en kreeg het een aantal vrije trappen tegen rond de 16-meter. Eén keer geholpen door de lat kwam Baarlo deze periode door en trok het de wedstrijd weer naar zich toe. Mifano werd niet echt gevaarlijk meer en Baarlo creërde een aantal kansjes. Het duurde tot de 75ste minuut voordat Baarlo de wedstrijd besliste. Een strakke voorzet van Sven werd door Timpie binnengetikt, 0-3. 8 minuten voor het einde van de wedstrijd wist Robin via een van richting veranderd afstandsschot ook nog de 0-4 te maken. Robin vond het goed geweest en maakte nog even plaats voor Noud, die na meer dan 2 jaar afwezig te zijn geweest zijn minuten mee mocht pikken.

Een sterke wedstrijd van Baarlo dat hierdoor een goed vervolg heeft gegeven aan de 7-1 winst van vorige week. Met 6 punten uit 2 wedstrijden gaat de ploeg nu aan kop. Volharding 3, waar vorig jaar de laatste wedstrijd tegen werd gespeeld voordat de overheid het voetbal stil legde vanwege corona, is de volgende tegenstander. We zijn benieuwd of Baarlo deze start van de competitie nog interessanter kan maken. De wedstrijd start om 12.00 uur in Vierlingsbeek. Tot volgende week op Sportpark Soetendaal.