Baarlo ook naar winst in bekerduel bij VOS

vvVOS 1 (zon)

Baarlo 1 (zon)

Stan Wijhers (vrije trap)
Tayo Janssen (schot)

Groep 2 31.

4 september 2020 20:00

Nico Slavenburg (Lomm) ; Toeschouwers: 75

Onbekend

Op verzoek van VOS werd dit treffen al op vrijdagavond gespeeld aan de Merelweg in Venlo. Waar aan de overzijde in stadion De Koel op datzelfde moment VVV Venlo tegen een niet onverrassende nederlaag aanliep in de 'Herman Theeuwen Memorial' wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach, was ook de winst van Baarlo in het bekerduel bij 5e klasser VOS niet onverwacht. Al ging dat niet van een leien dakje.

Een zeer matige wedstrijd waarin thuisclub VOS compleet terugzakte op eigen helft en Baarlo het spel liet maken in de hoop op de counter toe te kunnen slaan. Het initiatief lag aldus volledig bij Baarlo dat echter een veel te laag baltempo hanteerde om echt gevaarlijk te worden in de eerste helft. En als er toch een speler door de massieve verdediging glipte werd deze stevig aangepakt door de fysieke VOS-verdedigers. Aan beide kanten daardoor nauwelijks echte kansen en tot aan de rust werd er dus ook niet gescoord.

Dat veranderde in de 2e helft, toen Baarlo toch - onvermijdelijk - tot scoren kwam. Zij het met enig fortuin. Uit een van de diverse vrije trappen die Baarlo als gevolg van het te fysieke spel van de VOS-verdedigers mee kreeg, was het Stan Wijhers die via een verdediger de bal onhoudbaar in de hoek van het doel zag belanden:0-1.

De krachten van de VOS-spelers lieten vervolgens na en het overwicht van Baarlo alleen maar groter. Na een duwovertreding op Dennis van de Vinne kende de goed leidende arbiter Nico Slavenburg  vlak voor tijd nog een strafschop toe aan Baarlo. Vanaf  de11 meterstip werd die door Tayo Janssen simpel verzilverd en daarmee zat de wedstrijd ook meteen in de knip voor Baarlo: 0-2.

Met deze zwaarbevochten zege staat de ploeg met één been in de volgende ronde. Alleen als GFC'33 weet te winnen van Montagnards heeft Baarlo in het laatste duel in Grubbenvorst op zondag 13 september nog minimaal een puntendeling nodig. Bij iedere andere uitslag is Baarlo al door naar de volgende (knock out) ronde en is het laatste bekerpouleduel in Grubbenvorst alleen nog een veredelde oefenpartij.

Een verdiende overwinning tegen een zeer stugge tegenstander.

Verslag met dank aan notities van Jan Bouten (leider Baarlo 1)

Ditmaal geen foto's van het duel, wel zijn andere foto's van andere duels te bekijken in de 'Fotogalerij Baarlo 1 seizoen 2020-2021'