Baarlo legt het in slotfase af tegen FC Maasgouw

Ittervoorterweg 51
6017BX
THORN

In Thorn moest Baarlo uiteindelijk in de slotfase het loodje leggen in het treffen met FC Maasgouw. Halverwege het duel der middenmoters leidden de Baarlonaren nog, gezien het spelbeeld, verrassend met 0-1 dankzij een doeltreffend zondagsschot van Rik Schotman op slag van rust.  Vroeg in de 2e helft kwam FC Maasgouw alweer langszij om in de slotfase de wedstrijd met nog eens twee treffers definitief naar eigen hand te zetten: 3-1.

Op een ijskoud sportpark in Thorn kwam FC Maasgouw flitsend uit de startblokken. De - jonge - Baarlose defensie, die het moest doen zonder de geblesseerde routinier Roel Bouten werd meteen onder zware druk gezet. Binnen tien minuten had de thuisclub al twee riante kansen op de openingstreffer, maar lieten het tot opluchting van Baarlo afweten in de afronding. Langzaam maar zeker kwam er daarna meer evenwicht in het duel. Dat resulteerde onder meer in een tweetal doelkansen voor Jordi Peeters en Freek Berghuis. Beiden zagen hun inzet echter stranden op het lichaam van FC Maasgouw-doelman Stef Azzakriti. Deze was op slag van rust echter kansloos bij een prachtig boogschot, een absolute “beauty” van Rik Schotman van grote afstand. Over de goalie heen plofte de bal in de verre kruising van het doel van FC Maasgouw: 0-1 en tevens ruststand.

Net als in de eerste helft kwam FC Maasgouw weer gretig uit de kleedkamers. Vol overtuiging werd de jacht op de gelijkmaker ingezet en had de thuisploeg ook spoedig succes. Tweemaal kwam Baarlo nog heel goed weg bij klutsballen op de paal, maar in de 52e minuut werd de bal bij een scrimmage vanuit een hoekschop over de doellijn gewerkt: 1-1.  Lang koerste de wedstrijd daarna zonder grote kansen voor beide ploegen en gekoesterd door Baarlo met die stand naar het einde toe. Een cruciale fout bij het uitverdedigen leidde tien minuten voor tijd toch alsnog de nederlaag van Baarlo in. FC Maasgouw-speler Jeroen Corbey kreeg de bal in de schoot geworpen en strafte met vrije doortocht naar het doel het presentje ook genadeloos af: 2-1. En waar Baarlo met een alles-of-niets offensief in de absolute slotfase het tij nog trachtte te keren, was het opnieuw Jeroen Corbey die in de omschakeling in de slotminuten met een 3e treffer de zege definitief en uiteindelijk verdiend voor FC Maasgouw veilig stelde: 3-1.

Daar waar Baarlo de eerdere nederlagen op kunstgras moest incasseren was het ditmaal voor het eerst dit seizoen op natuurgras. In eigen huis leed Baarlo nog geen puntenverlies en gaat a.s. zondag 10 december proberen die ongeslagen thuisstatus vast te houden. Met koploper Merefeldia als tegenstander wordt dit wel een pittige opgave, maar niet onmogelijk. Het treffen is tevens het laatste competitieduel van dit kalenderjaar.

Verslag en foto’s: LenG