Overtuigende zege van Baarlo op HEBES

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo heeft in het thuisduel tegen HEBES, de fusieploeg van Heel/Beegden, met een ruime 5-0 zege een passend vervolg gegeven aan de uitstekende competitiestart. In de eerste helft stelde Baarlo al orde op zaken met 3 treffers en voegde daar in de 2e helft nog twee aan toe. Van de vijf duels tot nu toe in het nieuwe seizoen bleven de roodzwarten tot dusver viermaal aan de goede kant van de score. Alleen de kersverse koploper DVO uit Sittard was Baarlo onlangs nipt de baas. Baarlo blijft de lijstaanvoerder echter dicht op de hielen zitten met slechts één punt achterstand. en heeft daarbij gezelschap van Merefeldia dat door de 1-0 nederlaag bij SV Budel voorlopig koploper af is.

Na een gelijkopgaande beginfase was de eerste doelkans voor de gasten ongeveer een kwartier na het beginsignaal van de prima leidende arbiter Vrenken uit Haelen. Een gevaarlijk schot voorlangs het Baarlose doel. Maar van daar af nam Baarlo zelf de touwtjes in handen, wat halverwege de 1e helft ook resulteerde in de Baarlose openingstreffer. Een splijtende pass van Sander Gulev door het centrum waar Siem van Hees vrije doorgang kreeg en koeltjes de 1-0 aantekende. Nauwelijks twee minuten later werd die voorsprong al verdubbeld. Sander Gulev werd in het 16-metergebied onderuit getrokken en dus ging de bal op de elfmeterstip. Penaltykiller Kay Nellen voltrok wederom ongenadig het vonnis: 2-0. Een klein kwartier voor rust zat Baarlo helemaal op rozen. Siem van Hees stuurde de op volle snelheid liggende Freek Berghuis weg over de rechterflank, die zijn rush vanuit een lastige hoek fraai met een doeltreffend diagonale schuiver afrondde: 3-0. HEBES wist daar pal voor rust alleen nog  een gevaarlijke inzet vanuit een vrije trap tegenover te zetten die rakelings het Baarlose doel miste.

In de wat mindere 2e helft bleef Baarlo de bovenliggende partij. Halverwege was het de vers ingevallen Laurents van den Ham die bij zijn eerste actie de defensie van de gasten de hielen liet zien en met een diagonaal schot in de verre hoek Baarlo op een 4-0 voorsprong zette. Een twintigtal minuten voor tijd was het slotakkoord voor Roel Bouten. Uit een hoekschop kopte hij fraai de 5-0 eindstand op het scorebord. Ietwat geflatteerd maar desalniettemin een volkomen verdiende overwinning voor de Baarlonaren. HEBES wist de weer uitstekend acterende Baarlo-defensie nauwelijks in de problemen te brengen. Voor de vierde maal in vijf duels bleef het Baarlose doel verschoond van tegentreffers. Ook een fraaie prestatie!

Komend weekeinde gaat Baarlo in Tegelen op bezoek bij Sportclub Irene. Let op, deze “Maasderby” wordt al zaterdag 4 november gespeeld om 19.00 uur! De Tegelse ploeg boekte één overwinning minder dan Baarlo en gaat proberen via een zege langszij de roodzwarten op de ranglijst te komen. Voor Baarlo de opgave om deze ambitie te dwarsbomen!

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1