Baarlo opnieuw verliezer van Maasderby tegen Sportclub Irene

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo is er tegen Sportclub Irene niet in geslaagd revanche te nemen voor de 3-0 nederlaag eerder dit seizoen in Tegelen. In een qua kijkspel mager duel met weinig hoogtepunten maakte Sportclub Irene, dat wat beter combineerde zonder overigens te imponeren, wel de meeste aanspraak op de zege. Halverwege de eerste helft benutten de gasten na een snelle counter één van de zeldzame kansen en deden dat een kwartier voor tijd nog een keer uit een standaardsituatie: 0-2. Baarlo wist hier nauwelijks iets tegenover te stellen  en moest lijdzaam toestaan dat Sportclub Irene opnieuw met de kostbare punten aan de haal ging.

Vlak spel

De op de vroege zaterdagavond aanwezige supporters langs de lijn werden echter niet direct verwend, wat zeker gold voor de Baarlose aanhang. Twee hardwerkende ploegen dat wel, maar het vertoonde spel hield over het gehele duel gezien niet over. De beginfase van de Maasderby was overigens nog veelbelovend. Vanaf de aftrap klapte Sportclub Irene er meteen op en maakte daarmee de ambities voor dit duel meteen duidelijk. Het was aan doelman Thom Ruinard, die wederom de nog afwezige Jeffrey Schouenberg verving, te danken dat een snelle openingstreffer van de gasten uitbleef. Wel met enige moeite klaarde hij uiteindelijk de dreigende situatie. Een vijftal minuten later dook Baarlo op zijn beurt gevaarlijk op voor het doel van Sportclub Irene, maar ook dat leverde geen openingsdoelpunt op. Het spelbeeld vervlakte vervolgens heel snel. Veel middenveldspel en nauwelijks opwinding voor beide doelen. Tot halverwege de eerste helft, toen balverlies aan Baarlo-zijde uitmondde in een snelle counter van de gasten. Uitmondend in een hard schot op doel dat nog door Kay Nellen op de doellijn al koppend onschadelijk kon worden gemaakt. De in de rebound opnieuw voor het doel gebrachte bal werd daarna alsnog door de vrijstaande Irene-aanvaller Jeffrey Bömer doeltreffend binen geschoten: 0-1. Baarlose pogingen om weer langszij te komen sneuvelden daarna al voortijdig. En omdat ook Sportclub Irene de Baarlose defensie niet echt meer wist te kraken gingen beide ploegen met deze stand de rust in.

Machteloos Baarlo
In de 2e helft veranderde het spelbeeld nauwelijks. Met enkele aanvallende wissels in de gelederen hoopte Baarlo nog een ommekeer in de wedstrijd te bewerkstelligen. De aanpassingen leverden wel iets meer druk op de defensie van Sportclub Irene op, maar die bleef doordat de acties veelal te ver werden doorgevoerd toch relatief gemakkelijk op de been. De gasten uit Tegelen speculeerden intussen op één succesvolle counter om de voorsprong verder uit te breiden. Die kwam uiteindelijk uit een standaardsituatie. Een onnodig weggeven hoekschop door Baarlo waaruit de naar voren gekomen en nauwelijks verdedigde Irene-speler Dylan Peperkamp de bal voorbij de 2e paal ineens op de slof nam. Ongelukkig getoucheerd door collega-verdediger Kay Nellen van Baarlo vloog de bal diagonaal in het Baarlose doel: 0-2. Met deze treffer lag de wedstrijd meteen in het slot. Freek Berghuis en Rik Schotman kwamen in de slotfase nog wel in de buurt van een eretreffer, maar ook die was niet aan de Baarlonaren besteed. De kostbare winstpunten gingen zeker niet onverdiend met de overbuur mee de Maas over.

Daarmee wipt Sportclub Irene over Baarlo heen in de stand. De roodzwarten moeten in de komende duels flink aan de bak om uit de greep van de ploegen in de gevarenzone te blijven. Komend Paasweekeinde is Baarlo vrij. Zondag 7 april volgt dan het uiterst belangrijke en wellicht cruciale uitduel tegen Schinveld. Voor nu is het even wonden likken, de nederlaag snel vergeten en zich weer volledig opladen voor dat karwei.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1