Baarlo ten onder bij laagvlieger MMC Weert

6005JZ
WEERT
tel. 0495-520657

Het spelen op kunstgrasvelden is aan Baarlo nog steeds niet besteed. Ook bij MMC Weert leed Baarlo voor de 4e maal (van in totaal 5 duels) op die ondergrond een nederlaag. In de matige eerste helft wist Baarlo aanvallend weinig in te brengen. Middels een fraai afstandsschot kwam de thuisclub voor rust verdiend op voorsprong. In de 2e helft was het een meer evenwichtige strijd.  Baarlo kwam nog dicht bij de gelijkmaker, maar die bleef uit. Een 20-tal minuten voor tijd luidde een succesvolle counter van MMC Weert het definitieve verlies van Baarlo in (2-0), dat daarmee kostbare puntenwinst aan zich voorbij zag gaan.

In Weert nam de thuisclub vanaf de aftrap het initiatief in handen. Baarlo had weer de nodige moeite met de harde ondergrond. Aanvallende intenties smoorden door onnauwkeurige passes of gebrek aan controle van de bal vaak al vroegtijdig. Toch kwam het eerste echte gevaar in de wedstrijd nog op naam van Baarlo. Een hard schot van Maikel van Erp, uit een lastige hoek dat wel, miste maar net het doel. Na een kwartier spelen was het toch MMC Weert dat de score opende. Vanaf een meter of twintig schoot MMC-speler Zine-Eddine Elasri zijn ploeg fraai en onhoudbaar voor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg naar een 1-0 voorsprong. Daarna koste het Baarlo nog de nodige moeite om die nipte achterstand tot de rust op het scorebord te houden.

In de 2e helft wist Baarlo meer tegenwicht te bieden en ook in aanvallend opzicht meer strijd te leveren. En dat leverde bijna de gelijkmaker op. Uit een hoekschop miste Roel Bouten rond het uur spelen met een gerichte kopbal op een haar na het Weerter-doel. MMC Weert kwam met de schrik vrij en breidde een tiental minuten later de voorsprong verder uit. Uit een snelle counter werd de bal uiteindelijk voorlangs het Baarlose doel gebracht en was het MMC-speler Stef Baetsen die vrijstaand bij de 2e paal de bal eenvoudig binnen kon schieten: 2-0. Een klein kwartier voor tijd had Lars Habets er namens Baarlo nog een wedstrijd en spannend slot van kunnen maken. Met een pass dwars door het centrum had hij vrije doorgang naar het Weerter doel, maar wist de MMC-doelman niet te verschalken. In de stand veranderde daarna niets meer. Een bijzonderheid was nog wel dat Jasper Donkers (18 jaar) en Timo Maas (15 jaar!) in de slotfase hun niet onverdienstelijke debuut maakten in Baarloos vaandelteam.

De nederlaag is voor Baarlo een gemiste kans om meer afstand te nemen tot de degradatiezone. De marge is geslonken tot 4 punten. Baarlo heeft nog wel twee inhaalduels tegoed en dus hernieuwde kansen op puntenwinst waarmee weer meer afstand kan worden genomen van de gevarenzone. Eén daarvan staat a.s. donderdagavond al om 20.00 uur op het programma. Dan is Spaubeek te gast op Sportpark De Meeren. Op zondag 3 maart gevolgd door wederom een thuisduel als DVO uit Sittard op bezoek komt.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1