Nuttige overwinning van Baarlo op Schinveld

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Ook het vierde thuisduel in het nieuwe seizoen heeft Baarlo ongeslagen met een zege zonder tegendoelpunt weten af te sluiten. Nu werd promovendus Schinveld met 2-0 aan de zegekar gebonden. Halverwege de eerste helft opende Baarlo de score, maar hield de thuisaanhang nog lang in spanning. Ondanks diverse kansen in de 2e helft wist de ploeg pas in naspeeltijd het duel definitief te beslissen.

In de eerste helft hielden beide ploegen elkaar redelijk in evenwicht. Beide defensies overheersten en dat resulteerde in veel middenveldspel met relatief weinig kansen voor beide doelen. Als er al sprake was van wat dreiging kwam dat met name wel van Baarlo-zijde. Het was echter niet toevallig dat de openingstreffer uit een standaardsituatie tot stand kwam. In de 23e minuut was het Roel Bouten die vanuit een hoekschop van dichtbij met het achterhoofd raak kopte: 1-0. Bij die stand bleef het ook tot aan de rust.

In de 2e helft nam Baarlo meer en meer het initiatief in eigen handen. De druk op de defensie van Schinveld werd meer en meer opgevoerd. Dit leidde tot diverse kansen om de score te verdubbelen en de wedstrijd al voortijdig in het slot te gooien. Met name invaller Laurents van den Ham ontpopte zich tot een plaag voor de Schinveldse defensie en was met zijn acties over met name de linkerflank enkele malen dicht bij een bevrijdende 2e Baarlose treffer. Die bleef echter vooralsnog uit doordat de doelman van de gasten zijn ploeg ook bij doelpogingen van andere Baarlose spelers met knappe reddingen overeind hield en het duel daardoor spannend bleef tot in de absolute slotfase. Het niet benutten van de geboden kansen moest Baarlo pal voor tijd nog bijna bekopen bij een van de zeldzame gevaarlijke counters van de gasten, waarbij de voorlangs ingeschoten bal rakelings het doel miste. In blessuretijd viel alsnog de beslissing. Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg bracht met een lange trap naar voren de op volle snelheid liggende Laurents van den Ham in stelling, die ditmaal wel de Schinveldse defensie inclusief de doelman de baas was: 2-0.

Dankzij deze zege handhaaft Baarlo zich knap in de subtop op de ranglijst van de 3e klasse B en hebben de roodzwarten al een – voorlopig - geruststellende marge opgebouwd richting de degradatiezone. A.s. zondag 19 november reist Baarlo weer af naar Zuid-Limburg om op bezoek te gaan bij Vaesrade, dat met slechts twee punten minder ook een behoorlijke competitiestart heeft gemaakt.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1