Puntendeling van Baarlo bij subtopper SV Budel

Poelderstraat 4 A
6021JZ
BUDEL

In het eerste competitieduel van het nieuwe kalenderjaar mocht Baarlo tot pal voor het verstrijken van de reguliere speeltijd nog hopen op een stunt bij  SV Budel, de nummer twee in de stand. In de eerste helft lukte het de Baarlonaren om de thuisclub te verrassen met de openingstreffer (0-1). Na de hervatting ging SV Budel met opportunistisch spel nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. De Baarlose defensie hield knap lang stand, maar moest in de absolute slotfase toch nog de – voor de thuisclub  niet onverdiende - gelijkmaker incasseren (1-1).

Door het gemis van enkele basisspelers begonnen beide teams gehavend aan de wedstrijd. De thuisclub nam in de beginfase de touwtjes in handen, maar wist het de defensie van Baarlo nauwelijks lastig te maken. Het offensief leverde wel een handvol hoekschoppen op, maar nauwelijks kansen. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Baarlo dat de counter koesterde meer en meer uit zijn stellingen. Na een klein half uur met succes. Uit een vrije trap vanaf de rechterkant ontstond er een scrimmage  voor het Budelse doel, waar Roel Bouten van dichtbij de bal bij de eerste paal in het net wist te werken: 0-1. Even later bleef Baarlo bij een soortgelijke scrimmage voor eigen doel met veel fortuin nog verschoond van een snelle gelijkmaker. Pal voor rust had Freek Berghuis de Baarlose voorsprong nog kunnen verdubbelen. Uit een dieptepass door het centrum had hij vrije doorgang naar het Budelse doel, maar wist de bal niet langs de uitkomende doelman te punteren.

In de tweede helft ging SV Budel fel op jacht naar de gelijkmaker. Voornamelijk met hoge ballen vanaf de flanken werden de lange spitsen voor het Baarlo-doel gezocht. In de 59e minuut leek SV Budel de gelijkmaker in de schoot geworpen te krijgen na een gemakkelijk gegeven strafschop door arbiter Van Orsouw.  Budel-speler Stan van Leeuwen liet dit presentje echter liggen door de bal ruim over het Baarlose doel te schieten (gerechtigheid?). Met het inbrengen van enkele wissels en nog meer opportunisme bleef SV Budel aandringen. Met doelman Jeffrey Schouenberg voorop en met veel inzet en wilskracht wist de Baarlo-defensie de Budelse doelpogingen vooralsnog te kraken.

Baarlo bleef zelf gokken op een succesvolle counter, maar was daarmee pas een vijftal minuten voor het verstrijken van de officiële tijd echt gevaarlijk. Een dot van een kans voor Lars Habets uit een lage voorzet van Jordi Peeters pal voorlangs het Budelse doel, die echter onbenut bleef. In plaats van de genadeslag voor SV Budel viel nauwelijks een minuut later de gelijkmaker voor de thuisclub alsnog aan de andere kant. Wederom vanuit een scrimmage, waarin Budel-speler Koen Vos een in eerste instantie afgeweerde bal alsnog in de touwen schoot: 1-1. Ondanks nog ruim toegevoegde extra tijd door de arbiter wist Baarlo overeind te blijven en in ieder geval nog één kostbaar punt te redden.

Jammer van die late gelijkmaker, maar niettemin een knappe puntendeling bij een tegenstander die met dit resultaat in het spoor van koploper Merefeldia duur puntenverlies lijdt. Komende zondag opnieuw een flinke klus voor Baarlo als het fysiek sterke Spaubeek op bezoek komt op het eigen Sportpark De Meeren

Verslag en foto’s: Len Gielen (VV Baarlo)

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1