Valse start is Baarlo fataal in duel met DVO (0-2)

Baarlo 1 (zon)

DVO 1 (zon)

Wesley Debeij (schot)
Finn Remmel (schot)

3e klasse B

3 maart 2024 14:30

D. Cortenbach

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo is er niet in geslaagd subtopper DVO in eigen huis te kloppen. De ploeg uit Sittard klapte er vanaf de aftrap op en verraste Baarlo daarmee volledig. Met veel pressing werden de roodzwarten in een mum van tijd afgebluft met twee tegentreffers binnen acht minuten als gevolg. Baarlo liep daarmee meteen achter de feiten aan. Het herstel kwam er nog wel, maar was onvoldoende om in het restant van het duel de schade alsnog te herstellen. Paal en lat en de uitstekende doelman van de gasten stonden een terugkeer in de wedstrijd in de weg.

Bij de eerste de beste aanval van de gasten was het meteen raak. DVO-aanvaller Wesley Debeij klopte gelanceerd over de linkerflank op volle snelheid de Baarlo-defensie en rondde zijn rush met een strak diagonaal schot in de verre hoek fraai af: 0 – 1. En Baarlo was nog nauwelijks bekomen van deze eerste tik of de tweede mokerslag werd al toegediend door de Zuid-Limburgers. Opnieuw een snelle uitval maar nu over de rechterflank met een gericht schot van DVO-speler Finn Remmel succesvol afgerond 2-0. Binnen acht minuten stond Baarlo voor een schier onmogelijke opgave om nog een resultaat te boeken. Langzaam maar zeker wist Baarlo na dit dramatisch begin weer evenwicht in de wedstrijd te brengen, mede doordat DVO na deze krachtinspanning wat gas terug leek te nemen (of moest nemen). In de 20e minuut resulterend in een eerste serieuze kans op de aansluitingstreffer, toen Lars Habets zich vrije doorgang verschafte naar het DVO-doel maar door de assistent-scheidsrechter van de gasten onterecht werd afgevlagd. Op een voorzet van Sven Wulms kwam Jordi Peeters even later een teenlengte tekort om de bal binnen te tikken en rond het half uur spelen had Baarlo de pech dat een ingeschoten bal op de paal belandde. Een zeker niet onverdiende tegentreffer die Baarlo weer terug in de wedstrijd had gebracht bleef zodoende uit.

Na rust bleven de ploegen vooralsnog aan elkaar gewaagd. Op wat scrimmagesituaties voor beide doelen na bleven echte kansen tot halverwege de 2e helft uit. Vooral nadat Laurents van den Ham binnen de lijnen kwam was Baarlo weer heel dicht bij een tegentreffer die zomaar voor een ommekeer had kunnen zorgdragen. Een eerste doelpoging van de Baarlose aanvaller in de 66e minuut kon nog door de DVO-doelman Bram Goffin onschadelijk worden gemaakt. Een minuut later was hij kansloos op een fraai afstandsschot van weer Laurents van de Ham, maar de bal stuiterde via de onderkant lat en de doellijn weer het veld in. Het mocht deze middag niet zo zijn. Ook een fraaie doelgerichte vrije trap van Lars Habets in de slotfase werd wederom met een fraaie save door DVO-doelman Bram Goffin geneutraliseerd.

De 3e nederlaag op rij waardoor de degradatiezone nu heel dichtbij komt voor Baarlo. Het verschil bedraagt met nog één inhaalduel tegoed nog slechts één punt. De komende duels tegen tegenstanders uit het onderste deel van de ranglijst worden aldus cruciaal. Beginnend a.s. donderdag, wederom in eigen huis aanvang 20.00 uur, met het inhaalduel tegen SVH’39 uit Herkenbosch.

Verslag en foto’s: LenG
Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1