Baarlo in slotfase langs RKFC Lindenheuvel Heidebloem Combinatie

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Tegen de ploeg met de langste naam in de 3e klasse B, een hele mond vol als gevolg van enkele fusies, sloeg Baarlo in de slotfase keihard toe. Lang ging de strijd op het door de regen zwaar bespeelbare veld min of meer gelijk op, maar naarmate de wedstrijd vorderde nam Baarlo het heft meer en meer in handen met uiteindelijk een verdiende 2 – 0 zege door treffers van Rik Schotman en Freek Berghuis als beloning.

Onder druilerige en mistroostige weersomstandigheden gingen Baarlo en de gasten uit Geleen de strijd met elkaar aan. Mede als gevolg daarvan én de aankomst van Sint Nicolaas in Baarlo was de entourage op Sportpark De Meeren karig. De weinige toeschouwers zagen vanaf het beginsignaal een wedstrijd die gelijkopgaand op en neer ging. Beide ploegen hadden enkele mogelijkheden om de score te openen, maar gaven op het moment suprême niet thuis. Jordi Peeters was voor Baarlo het meest dicht bij een treffer, maar zag zijn inzet stranden op de uitgestoken voet van de doelman van de Geleense ploeg. Aan de andere kant kwam Baarlo goed weg bij enkele lage voorzetten dreigend voorlangs het doel, die onbenut werden gelaten. Zodoende bleef de 0 – 0 stand tot aan de rust op het scorebord staan.

Na de hervatting trok Baarlo meer en meer het initiatief naar zich toe. Daarnaast werd er verdedigend nauwelijks nog iets weg gegeven in de 2e helft. Voor Baarlo waren Freek Berghuis en de al in de eerste helft voor de geblesseerde Roel Bouten ingevallen Laurents van den Ham pal na rust met individuele acties al dichtbij de openingstreffer, maar die viel uiteindelijk pas een klein kwartier voor tijd. Een inzet op doel vanuit een vrije trap vanaf de rechterflank werd in eerste instantie afgeslagen. Vanaf de rand van het strafschopgebied joeg Rik Schotman de bal in de rebound alsnog bijzonder fraai, kiezelhard en onhoudbaar in de touwen: 1-0. Waarna de Geleense ploeg een kansloze poging ondernam om alsnog langszij te komen. In blessuretijd profiteerde Laurents van den Ham van de weggegeven ruimte. Op snelheid over de linkervleugel liet hij de defensie van de tegenstander zijn hakken zien en bediende vervolgens met een lage voorzet Freek Berghuis bij de 2e paal, die met een niet te missen kans Baarlo definitief naar een 2-0 zege schoot.

Een bijzonder nuttige zege waarmee de roodzwarten zich handhaven in de subtop en tevens al een behoorlijk gat (10 punten) slaan naar de degradatiezone. A.s. zondag 3 december wacht Baarlo in Thorn het uitduel bij middenmoter FC Maasgouw.

Verslag en foto’s: LenG
Artikel Dagblad De Limburger maandag 27-11-2023: LEES VERDER