Geen stunt van Baarlo tegen koploper Merefeldia

Baarlo 1 (zon)

Merefeldia 1 (zon)

Aaron Bastiaans (vrije trap)
Jay Stals (schot)
Gijs Wullems (schot)

3e klasse B

10 december 2023 14:00

S.T.P. van Doren

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Op eigen veld waar Baarlo dit seizoen tot nog toe alle duels won en zelfs nog geen doelpunt incasseerde hoopte de ploeg ook koploper  Merefeldia pootje te kunnen lichten. Die hoop ging echter de mist in want de Nederweerter gasten waren vooral fysiek een maatje te groot en daarnaast heel efficiënt in het benutten van de weinige echte kansen. De 0-3 zege van Merefeldia was verdiend, zij een tikkeltje geflatteerd gezien het wedstrijdbeeld.

De intenties van Merefeldia waren vanaf de aftrap duidelijk. De gasten gingen vol voor een vroege openingstreffer en een eerste mokerslag. Het openingsoffensief leidde tot enkele dreigende scrimmages voor het doel van Baarlo , maar een vroege openingstreffer voor Merefeldia bleef uit. Al vrij snel gaf Baarlo meer tegengas en was met name via de snelle Freek Berghuis over de rechtervleugel enkele malen gevaarlijk. Maar ook zijn schoten op doel leverden geen treffer op. In de 25e minuut van de eerste helft viel de openingstreffer alsnog voor Merefeldia, dat daarvoor wel een standaardsituatie nodig had. Uit een vrije trap pal voor het strafschopgebied schoot Merefeldia-speler Aaron Bastiaans  de bal onhoudbaar voor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg in de uiterste rechterbenedenhoek: 0-1. De eerste tegentreffer van Baarlo dit seizoen op eigen veld. Met die stand gingen beide ploegen ook de rust in.

In de 2e helft ging Baarlo op zoek naar de gelijkmaker, daar waar Merefeldia voor de genadeslag ging. Vooralsnog gaf de Baarlose defensie echter weinig weg.  Halverwege de eerste helft was de ingevallen Lars Habets voor Baarlo  dichtbij de gewenste gelijkmaker. Zijn schot op doel na een vlotte aanval over de linkerflank werd maar ternauwernood  door een grabbelende Merefeldia-doelman onschadelijk gemaakt. Niet lang daarna was het Merefeldia-speler Jay Stals die zijn ploeg alsnog in een zetel zette voor de overwinning. Hij benutte de ruimte die hem gegeven werd voor een doeltreffende schuiver vanaf de  rand van het zestienmetergebied: 0-2.  Waarmee de wedstrijd in feite gespeeld was. De Baarlose pogingen om de wedstrijd alsnog om te draaien bleven onbenut en bij een counter pal voor tijd tilde invaller Gijs Wullems van Merefeldia met een fraai afstandsschot de eindstand zelfs naar 0-3.  Iets teveel van het goede voor de koploper, maar voor het overige was er weinig af te dingen aan de overwinning van de gasten.

De ongeslagen thuisstatus van Baarlo in dit seizoen is hiermee ook tevens ter ziele. Terugblikkend op het verloop van het seizoen tot nu toe kan de jonge Baarlose ploeg tevreden zijn met het plekje (5e plaats) in het linkerrijtje van de competitiestand. Hopelijk kan hieraan na de winterstop een passend vervolg worden gegeven. Over 6 weken staat op 21 januari van het nieuwe kalenderjaar wordt de competitie hervat met opnieuw  een thuisduel. Hekkensluiter SVH’39 uit Herkenbosch is dan de tegenstander.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de
Fotogalerij Baarlo 1

Artikel Dagblad De Limburger maandag 11-12-2023: LEES VERDER