DVO Sittard laat Baarlo in slotfase struikelen

DVO 1

Baarlo 1 (zon)

Dean van de Brink (schot)
Luuk Hennes (kopbal)
Kay Nellen (penalty)

8 oktober 2023 14:30

B.W.A. van Ool

Sportpark Frans Erkens
Dr. Philipsstraat 101
6136XX
SITTARD

Na twee nipte zeges op rij heeft Baarlo de eerste averij opgelopen in de nog jonge nieuwe competitie. In Sittard-Noord bleef DVO uiteindelijk in een sportief duel met 2-1 aan de goede zijde van de score. Ruim meer dan een uur lang wist Baarlo de thuisclub van scoren af te houden, maar in de slotfase stelde DVO toch nog orde op zaken. Nog erger dan de nederlaag zelf was het feit dat Baarlo in de loop van het duel ook nog een 3-tal spelers met serieus lijkende blessures zag uitvallen wat voornamelijk te wijten leek aan het stugge kunstgrasveld.

Vanaf de aftrap nam de thuisclub gelijk het heft in handen. Baarlo werd in het defensief gedwongen en flink onder druk gezet. Dat offensief resulteerde ook een aantal malen in gevaarlijke situaties voor het doel van de roodzwarten, met name bij standaardsituaties. De Baarlose defensie bleef echter voor de rust overeind mede doordat het vizier van de Sittardse aanvallers niet op scherp stond. Baarlo probeerde op de counter nog tot succes te komen, maar wist voor rust nauwelijks iets af te dwingen. De rust brak dan ook aan in een dubbelblanke stand, waarmee Baarlo het meest tevreden mocht zijn.

In de 2e helft werd de wedstrijd wat gelijkwaardiger, want nu wist ook Baarlo bij tijd en wijle voor dreiging te zorgen op de DVO-helft. In de 51e minuut was Roel Bouten dicht bij de openingstreffer uit een vrije trap van Maikel van Erp, maar werd de bal ternauwernood pal voor de doellijn nog gekeerd door de DVO-defensie. Enkele minuten later mocht Baarlo van geluk spreken bij een afstandsschot van een DVO-speler dat via de paal langs het doel ging. Halverwege de 2e helft was de over de rechterflank doorgebroken Freek Berghuis bijna succesvol voor Baarlo, maar eindigde zijn kiezelharde schot in het zijnet. Daarna dwong DVO een aantal hoekschoppen af in korte tijd en uit een daarvan was DVO-speler Dean van de Brink een klein kwartier voor tijd met een laag precisieschot van afstand succesvol: 1-0.

In een poging alsnog de bakens te verzetten gaf Baarlo daarna veel ruimte weg, waarvan een de geheel vrijgelaten DVO-aanvaller Luuk Hennes na een snelle counter wist te profiteren door uit de daaruit volgende voorzet raak te koppen: 2-0. De wedstrijd leek daarmee in het slot temeer omdat Baarlo inmiddels door blessures en een gebrek aan invallers met een man minder op het veld stond. Toch werd het in naspeeltijd nog onverwacht heel even spannend. Want een minuut na de 2e Sittardse treffer ging de bal na een overtreding van een DVO-verdediger op de elfmeterstip en bracht Kay Nellen koelbloedig de achterstand van Baarlo terug tot 1 doelpunt: 2-1. De ploeg zette nog heel even aan, kreeg nog op een kansrijke positie een vrije trap toegewezen maar wist die niet te verzilveren. De tijd was daarna te kort om nog een puntendeling uit het vuur te slepen.

Aankomende zondag 15 oktober krijgt Baarlo op het eigen Sportpark De Meeren FC Geleen Zuid op bezoek. Wederom een voor de Baarlose ploeg onbekende tegenstander. Maar dat geldt omgekeerd ook voor de gasten. Het zal er ongetwijfeld weer om gaan spannen net als in de drie afgelopen duels.

Verslag en foto’s: LenG

Verslag Dagblad De Limburger maandag 09-10-2023: LEES VERDER