Baarlo doet uitstekende zaken met 1 - 2 winst in Lindenheuvel

RKFC Lindenheuvel-Heidebloem Comb. 1 (zon)

Baarlo 1 (zon)

Lars Habets (schot)
Lars Habets (schot)
Yassine Dahmazi (intikker)

3e klasse B

21 april 2024 14:30

Anoniem

Sportpark Lindenheuvel
Rozenlaan 1
6163CP
GELEEN

Na de verrassende 4-0 thuiszege op subtopper Vaesrade een week eerder, behaalde Baarlo opnieuw een belangrijke overwinning. In Geleen werd laagvlieger Lindenheuvel HC met 0-2 aan de zegekar gebonden. In de 2e helft profiteerde Baarlo van defensieve fouten bij de thuisploeg en leidde halverwege het duel al met 0-2 dankzij treffers van Lars Habets Na de rust domineerden de Zuid-Limburgers optisch, maar creëerde Baarlo op de counter de beste kansen. De roodzwarten verzuimden echter de definitieve genadeslag uit te delen. Toen Lindenheuvel HC in de slotfase alsnog de aansluitingstreffer wist te maken werd het nog even billenknijpen voor Baarlo, maar de defensie hield stand. Voor de tweede maal op rij dus een driepunter voor Baarlo, waarmee een belangrijke stap richting lijfsbehoud in de 3e klasse is gezet.

Openingsfase
De druk lag in dit duel vooral bij Lindenheuvel HC dat in tegenstelling tot Baarlo in rechtstreeks degradatiegevaar verkeert. De thuisclub nam dan ook vanaf de aftrap het initiatief en had na een minuut of tien spelen ook de eerste kans op een treffer. Bij een scrimmage na een hoekschop wist Baarlo ternauwernood een vroege achterstand te voorkomen. De openingstreffer viel in de 20e minuut juist aan de andere kant in de omschakeling. Een snelle Baarlose counter, waaruit de jonge Baarlo-aanvaller Lars Habets van afstand op doel vuurde. Onder het lichaam van de over de bal duikende Lindenheuvel-doelman door verdween de bal in de touwen: 0-1. Even later ontsnapte Baarlo aan de gelijkmaker. Vanaf enkele meters vanaf het doel kon een volkomen vrijgelaten Lindenheuvelspeler van heel dichtbij op doel koppen. Met een knappe reflex keerde Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg op de doellijn het gevaar.

Verdubbeling voorsprong
Nog geen 10 minuten na zijn eerste treffer was Lars Habets vervolgens opnieuw succesvol. Attent reagerend op een te zachte terugspeelbal kwam hij vrij door doel in balbezit en liet met een droge schuiver de Lindenheuvel-doelman kansloos: 0-2. Een minuut of vijf voor het verstrijken van de eerste helft had Laurents van den Ham dé kans om Baarlo nog voor rust in veilige haven te loodsen. Door Lars Habets in stelling gebracht schoot hij de bal echter vrij voor doel langs de verkeerde kant van de paal.

(Onnodig) spannende slotfase
Ook in de tweede helft was het meeste balbezit weer voor de thuisclub, maar de beste kansen op de counter weer voor Baarlo. Met name Laurents van den Ham had weer enkele riante mogelijkheden om de definitieve genadeslag uit te delen, maar faalde in de afwerking.  Daardoor kon de thuisclub nog blijven hopen op een ommekeer. En die hoop werd sterker toen Lindenheuvel er in de slotfase in slaagde na een snelle uitval de aansluitingstreffer te maken: 1-2. Volkomen onnodig werd het daardoor nog even spannend, maar werd de nipte voorsprong uiteindelijk toch over de eindstreep getrokken. Lars Habets kroonde zich met zijn twee treffers namens Baarlo tot de man van de wedstrijd.

Komende zondag 28 april is FC Maasgouw te gast op Sportpark De Meeren. Tegen de ploeg uit Thorn/Wessem hebben de roodzwarten nog iets goed te maken. Eerder dit seizoen werd er in het uitduel immers met 3-1 verloren.

Verslag en foto's: LenG

Binnenkort nog wat meer foto's van dit duel in de Fotogalerij Baarlo 1, dus kom nog een keer terug.