Baarlo redt het niet bij het fysiek sterke Vaesrade

Vaesrade 1

Baarlo 1 (zon)

Roy Goossens (kopbal)
Marvin de Winter (schot)
Kay Nellen (penalty)

3e klasse B

19 november 2023 14:30

E. Inci

Sportpark Op de Vijfbunder
Op de Vijf Bunder 2
6361JG
NUTH

Het spelen op kunstgrasvelden gaat Baarlo nog niet goed af. Weer in een uitwedstrijd en weer op een kunstgrasveld heeft Baarlo voor de 3e maal dit seizoen het onderspit moeten delven. In het Zuid-Limburgse heuvelland was Vaesrade uiteindelijk de roodzwarten de baas. Lang mocht Baarlo nog hopen op tenminste één punt, maar In de slotfase besliste de thuisclub het duel der middenmoters alsnog in eigen voordeel: 2 - 1.

In de eerste helft hielden beide ploegen elkaar redelijk in evenwicht, waarbij je wel zag dat Baarlo wat meer moeite dan Vaesrade had om op het (stuiterende) kunstgrasveld tot goed aanvalsspel te komen. Buiten een gevaarlijk afstandsschot van Rik Schotman dat rakelings het Vaesrade-doel miste, wist Baarlo nauwelijks echte kansen uit te spelen. Vaesrade dat gewend is op dat soort ondergrond te spelen ging dat - logischerwijs - wat gemakkelijker af. Maar ook de thuisclub kon voor rust aanvallend geen echte potten breken. Nauwelijks kansen voor beide doelen en dus zochten beide ploegen met een 0-0 brilstand de kleedkamers op voor de rustpauze.

Na de hervatting veranderde dit spelbeeld nauwelijks. Vooralsnog domineerde beide defensies. Vaesrade kwam tot een gevaarlijk schot voorlangs het Baarlose doel en bij Baarlo zeilde een afstandsschot van Jordi Peeters over het doel van Vaesrade. Beide doelen bleven schoon tot de 70e minuut. Een standaardsituatie moest er weer aan te pas komen om dat patroon te doorbreken. Een hoekschop werd Baarlo fataal. Ter hoogte van de 2e paal kopte de boomlange Vaesrade-verdediger Roy Goossens de thuisclub naar een 1-0 voorsprong. Met enkele aanvallende wissels ging Baarlo direct op zoek naar de gelijkmaker. Het was echter wederom Vaesrade, dat profiterend van de ruimte die Baarlo verdedigend weggaf, de voorsprong een tiental minuten voor tijd na een succesvolle counter verdubbelde: 2-0. Na een discutabele rode kaart voor Baarlo-verdediger Maikel van Erp, met name ingegeven op appelleren van spelers en publiek van de tegenstander, was de wedstrijd helemaal gespeeld. Pal voor tijd wist Baarlo alsnog een eretreffer te scoren. Uit een strafschop na een overtreding op Laurents van den Ham bepaalde Kay Nellen de eindstand op 2-1.

Zondag 26 november a.s. staat Baarlo de volgende Zuid-Limburgse confrontatie te wachten. Dan komt RKFC Lindenheuvel-Heidebloem Combinatie op bezoek op Sportpark De Meeren. Hopelijk kan Baarlo op eigen vertrouwd natuurgras de ongeslagen thuisstatus handhaven. Liefst met een zege, waarmee de huidige positie in het veilige linkerrijtje kan worden verstevigd.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1