Schlemielige nederlaag van Baarlo in Schinveld

Mariabergstraat 11
6451EG
SCHINVELD

Vooraf aan het duel op het kunstgrasveld van Olympia Schinveld was er eerst een minuut stilte vanwege het onverwachte overlijden afgelopen week van kaderlid Jo van Wijlick van VV Baarlo. De supporters langs de lijn waren vervolgens getuige van een kwalitatief mager duel met weinig echte hoogtepunten. Het was dan ook niet heel toevallig dat een heel makkelijk gegeven strafschop voor Schinveld uiteindelijk de doorslag gaf  in dit treffen. Het benutten daarvan leverde de nog in de degradatiezone verkerende thuisclub uiteindelijk een gelukkige 1-0 zege en kostbare winstpunten op.

Vanaf de aftrap had Schinveld in eigen huis het initiatief en meeste balbezit. Dat optische veldoverwicht wist  de thuisclub echter niet om te zetten in echte kansen. Wel een aantal hoekschoppen met wat dreiging, maar echt gevaar bleef uit. Mede de verdiensten van de Baarlose defensie die niet veel weg gaf.  Baarlo had aanvallend echter weinig in de melk te brokkelen. Eén reële doelkans was er voor Freek Berghuis halverwege de eerste helft wiens gerichte schot met de nodige moeite door de doelman van Schinveld uit de linkerbenedenhoek werd getikt. Er werd niet gescoord en dus een logische 0-0 brilstand  op het scorebord bij de rust.

In de 2e helft wist Baarlo ook aanvallend meer tegenwicht te bieden. Maar eerst kreeg de ploeg nog een fikse tegenvaller te verwerken. Van heel dichtbij belandde de bal na een Schinveldse inzet naar de opinie van de niet altijd even consequent leidende arbiter Duindam van heel dichtbij op een Baarlose arm. Tot ontzetting van de Baarlonaren ging de bal dus plots op de penaltystip. Het presentje werd door Schinveld-speler Olaf Mazier uiteraard gretig uitgepakt: 1-0. In de slotfase ging Baarlo nog met meer risico op jacht naar de gelijkmaker. Freek Berghuis na een individuele actie en Rik Schotman na goed voorbereidend werk van de ingevallen Timo Maas kwamen nog dichtbij de gelijkmaker, maar die bleef uiteindelijk uit. Ook Schinveld kwam in het tweede part niet tot meerdere treffers en sleepte zo een gelukkige 1-0 voorsprong en dus zege over de eindstreep.

Kostbaar en duur puntverlies voor Baarlo dus in dit belangrijke duel. De veilige marge met de degradatiezone bedraagt door deze nederlaag nu nog maar 2 punten voor de roodzwarten. Met nog maar 6 duels te gaan deze competitie gaat het er de komende tijd om spannen. A.s. zondag14 april  komt het als 4e geklasseerde Vaesrade op bezoek in Baarlo. Een pittige opgave dus.

Verslag en foto's: LenG

Binnenkort nog wat meer foto's van dit duel in de Fotogalerij Baarlo 1, dus kom nog een keer terug.