Belangrijke zege van Baarlo in inhaalduel tegen SVH’39

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Kostbare puntenwinst voor Baarlo in het thuisduel tegen SVH’39 uit Herkenbosch op donderdagavond 7 maart. Dankzij de  4-0 overwinning, de eerste competitiezege in 2024, kunnen de roodzwarten weer wat ruimer ademhalen. Met een hattrick drukte Laurents van den Ham een belangrijke stempel op het uiteindelijke resultaat. Bij de rust leidde Baarlo al door vroege treffers met 2-0 en het karwei werd in de 2e helft met nog eens twee treffers definitief afgerond.

Voor het eerst sinds lange tijd was Baarlo weer eens redelijk compleet. Met tevens Laurents van den Ham al vanaf de aftrap in het veld en dat betaalde zich meteen uit. Waar het afgelopen zondag in het treffen met DVO Sittard juist volkomen mis liep met 2 tegentreffers binnen 10 minuten, was het ditmaal de omgekeerde wereld. Binnen één minuut na de aftrap sloeg Baarlo al toe bij de eerste de beste aanval. Mike Rayer zette met een splijtende pass door het centrum Jordi Peeters aan het werk. Diens assist werd door de vrij mee gelopen Laurents van den Ham op waarde geschat. Koeltjes schoof hij de bal in het net: 1-0. Nadat Freek Berghuis een vijftal minuten later een dot van een kans had laten liggen, was wederom Laurents van den Ham in de 17e minuut op een assist van Siem van Hees alsnog succesvol voor Baarlo. Vanaf een meter of 40 van het doel klopte hij de wat ver voor zijn doel opgestelde SVH’39 goalie Bart Beulen met een schitterende lob: 2-0. Met een aantal schoten van afstand trachtte SVH’39 nog voor de rust de aansluitingstreffer te bewerkstelligen en er weer een wedstrijd van te maken. Het vizier bij de gasten stond echter bij de meeste pogingen niet op scherp en waar dit wel het geval was vond de schutter Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg op zijn pad.

Hattrick

In de 2e helft kwam Baarlo weer flitsend uit de startblokken. Al na vijf minuten was Freek Berghuis met een rush over de rechterzijde de SVH-defensie de baas. Diens breedtepass  stelde Laurents van den Ham in staat met zijn 3e treffer een hattrick te voltooien: 3-0. Daarmee tevens de knock-out uitdelend aan de gasten uit Herkenbosch. Tegen beter weten in probeerden zij nog wel de stand nog een beter aanzicht te geven. Kwamen ook nog dicht bij op z’n minst een niet onverdiende eretreffer, maar die bleef uit. In plaats daarvan kregen de gasten twintig minuten voor tijd zelfs nog een laatste tik te verwerken. Met zijn allereerste actie zette invaller Lars Habets de SVH-defensie te kijk door op fraaie wijze twee tegenstanders het nakijken te geven en met een kiezelhard schot ook SVH-doelman Bart Beulen volkomen kansloos te laten: 4-0. Een gouden wissel dus voor Baarlo-trainer Tim Nabben! De wedstrijd kabbelde hierna zonder noemenswaardige hoogtepunten naar zijn einde.

Dankzij de 3 punten winst heeft Baarlo het gat naar de degradatiezone weer wat vergroot. Het verschil bedraagt nu vier punten. Dat verschaft iets meer lucht, maar blijft natuurlijk nog altijd wankel. A.s. zondag heeft Baarlo in het uitduel bij FC Geleen Zuid een nieuwe kans om met een zege voor nog meer lucht zorg te dragen. De Zuid-Limburgers zullen zich echter willen revancheren voor de in Baarlo geleden 3-0 nederlaag. De roodzwarten zullen er weer vol tegenaan moeten om de driepunter mee naar huis te nemen!

Verslag en foto’s: Len Gielen (VV Baarlo)

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1