Ook winst voor Baarlo in oefenduel tegen HBSV

Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Ook het 2e oefenduel heeft Baarlo in zijn voordeel weten te beslissen. In Hout-Blerick werd 4e klasser HBSV met 0-2 verslagen in een op het oog gelijkopgaand duel waarin Baarlo zich uiteindelijk effectiever toonde in het benutten van de kansen.

Net als in het eerdere oefenduel tegen MVC’19 ontbraken bij Baarlo wederom enkele vaste krachten. Dat gaf Baarlo-trainer Tim Nabben wel weer de mogelijkheid andere spelers de kans te geven om te laten zien wat ze in huis hebben en tevens wedstrijdritme op te laten doen. In de eerste helft stond een vrij jeugdig team op het veld en werden de wat meer ervaren spelers nog even op de bank gehouden. Beide teams waren aan elkaar gewaagd al waren de beste kansen wel voor thuisclub HBSV. Drie echte doelkansen tegenover slechts één voor Baarlo. Geen van beide ploegen wist daar echter uit te scoren.

Met de meer ervaren krachten na rust in het veld was Baarlo in de 2e helft de meest dreigende ploeg en waren de rollen qua kansen omgekeerd. Waar HBSV voor rust faalde in de afwerking was Baarlo effectiever in het benutten van de mogelijkheden. In het slothalfuur waren het Mike Spolders en Badr Benouar die de roodzwarten na goed combinatiespel naar een 0-2 overwinning schoten.

A.s. zondag 3 september is de officiële start van het nieuwe seizoen, dat traditiegetrouw geopend wordt met de bekercompetitie. De eerste tegenstander in de eerste ronde, de bekerpoule, is 4e klasser Reuver. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur op Sportpark De Meeren.

Verslag: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1