Baarlo wint in Maasbree de oefenderby tegen MVC'19 (0-2)

MVC'19 1 (zon)

Baarlo 1 (zon)

Rik Schotman (schot)
Rik Schotman (schot)

17 augustus 2023 20:00

Sportpark De Drie Sprong
Breetse Peelweg 1 B
5993NC
MAASBREE

De vakanties zijn nog bezig, maar de zomerstop zit erop. De bal rolt alweer. Enkele weken geleden is zowel de heren- als damesselectie gestart met de trainingen. Het eerste geplande oefenduel voor Baarlo 1 op zondag 13 augustus ging door afzegging van SV De Braak uit Helmond nog niet door (spelerstekort bij de Brabanders), Daardoor werd de derby tegen MVC'19 op dinsdag 17 augustus het eerste testmoment van zijn selectie voor Tim Nabben die alweer aan zijn 4e seizoen als hoofdtrainer bij VV Baarlo begint.

Op Sportpark De 3-Sprong in Maasbree speelde een samengesteld team van reeds beschikbare spelers van Baarlo een bij vlagen verdienstelijke eerste oefenwedstrijd. Zowel bij MVC/19 als Baarlo namen aan het einde van het seizoen een aantal vaste waardes, niet de minsten, afscheid als selectiespeler of hingen definitief de schoenen aan de wilgen. Beide trainers, Roel Verberk van MVC'19 en Tim Nabben van VV Baarlo, moeten dus in feite bouwen aan een nieuwe hoofdmacht. Dit onderling duel zal voor beide heren ongetwijfeld weer de eerste inzichten hebben gegeven over de capaciteiten van het beschikbare spelersmateriaal. Meer was ook nog niet te verwachten. Zeker omdat er nog een aantal spelers wegens vakanties niet beschikbaar zijn en er nog weinig speelminuten zijn gemaakt.

MVC'19 heeft het in het afgelopen seizoen als promovendus niet weten te bolwerken in de 2e klasse en heeft evenals Baarlo dit seizoen weer de status van 3e klasser. Beide clubs zijn echter niet zoals in het verleden gebruikelijk was in dezelfde 3e klasse ingedeeld. Waar Baarlo zeer verrassend en tot eigen ongenoegen door de KNVB is ingedeeld in de meer zuidelijke 3e klasse B speelt MVC'19 weer in de (voor beide clubs vertrouwde) 3e klasse C. Waarmee er voor het komende seizoen weer geen onderlinge competitiederby's zijn, die altijd veel spanning en sfeer opleveren met veel publiek langs de lijnen. Aanleiding om dan maar een onderling oefenduel in te plannen.

De wedstrijd
In het onderlinge treffen dat plaatsvond op Sportpark De 3-Sprong in Maasbree trok Baarlo uiteindelijk aan het langste eind en dat was over het gehele duel gezien zeker niet onverdiend. Voor de rust hadden de roodzwarten al de meeste mogelijkheden op de openingstreffer al was de allerbeste kans wel voor MVC'19. Die werd echter niet verzilverd. In de 2e helft was het op het oog een gelijkopgaande wedstrijd, maar toonde Baarlo zich aanvallend opnieuw het meest gevaarlijk. In de slotfase werd dit ook uitgedrukt in de score door twee treffers van Baarlo-routinier Rik Schotman. In de 72e minuut schoot hij op assist van Sander Gulev de bal onberispelijk binnen en dat kunstje herhaalde hij nog eens pal voor tijd op aangeven van Siem van Hees: 0-2 tevens eindstand. Het eerste, zeker nog niet alleszeggende, oefenpotje zit erop. Maar is een aardige opsteker voor de roodzwarten om mee te beginnen!

Het eerstvolgende oefenduel vindt plaats dinsdag 29 augustus, aanvang 19.30 uur. Dan is in Hout-Blerick ditmaal een andere buur, namelijk 4e klasser HBSV, de tegenstander.

Verslag: LenG