Baarlo klopt Reuver in eerste bekerduel

Baarlo 1 (zon)

Reuver 1 (zon)

Jordi Peeters (intikker)
Badr Benouar (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 33

3 september 2023 14:30

D. Schoester

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Het seizoen 2023-2024 is voor Baarlo officieel van start gegaan met het bekerduel tegen vierdeklasser Reuver. In eigen huis op Sportpark De Meeren werd het uiteindelijk een relatief gemakkelijke 3-0 zege voor de roodzwarten, die met name gezien de kansen in de 2e helft hoger had kunnen zo niet moeten uitvallen.

Baarlo begon voortvarend aan de wedstrijd. Al na een minuut of vijf kon er gejuicht worden door de supporters van de roodzwarten. Uit een vrije trap caramboleerde de bal via de Reuverse spelersmuur voor de voeten van Jordi Peeters, die de bal vervolgens Baarlo met een simpele intikker op een 1-0 voorsprong zette. In het verdere verloop van de eerste helft golfde het spel redelijk op en neer. Tot echte grote kansen kwam het echter niet voor beide ploegen.

Na rust domineerde Baarlo hetgeen al binnen een kwartier tot twee treffers leidde. Op aangeven van Sander Gulev was het opnieuw Jordi Peeters die al na een minuut of zes in de 2e helft een prima opgezette aanval met een doeltreffende schuiver afrondde: 2-0. Alweer 6 minuten later was het nu Siem van Hees die dwars door de Reuverse defensie de assist afleverde op Badr Benouar. Vrij voor doel faalde de jonge Baarlose aanvaller. Koeltjes schoof hij de 3-0 binnen. Het laatste half uur leverde nog een aantal doelkansen op voor Baarlo om de eindstand nog een beter aanzien te geven, maar was het kruit blijkbaar verschoten. Reuver kon in de 2e helft hier weinig hier tegenover zetten en bleef dus doelpuntloos.

A.s. kermiszondag 10 september staat het 2e duel in de bekerpoule op het programma.  Tegenstander is dan SV Blerick, de afgelopen seizoenen nog tegenstander in de competitie, versloeg Hegelsom overtuigend met 4-1. Het duel, dat in Blerick gespeeld wordt, lijkt de eerste serieuze test te worden voor de roodzwarten. Aanvang van de wedstrijd is 13.00 uur op Sportpark ’t Saorbrook in Blerick.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1

Foto's Ton Ravier (clubfotograaf VV Reuver)