Baarlo uit bekertoernooi na 2-2 gelijkspel bij Hegelsom

Hagelkruisweg 50
5963AS
HEGELSOM

In de 3e wedstrijdronde van de bekerpoulefase moest Baarlo het opnemen in en tegen Hegelsom, eveneens 3e klasser en vorig seizoen nog tegenstander in de competitie. Met twee fraaie goals wist Baarlo gedurende het duel een 0-2 voorsprong te bewerkstelligen, maar gaf de winst die voor het grijpen lag in de absolute slotfase alsnog uit handen. Het uiteindelijke gelijke spel was voor Baarlo onvoldoende om door te stoten naar de volgende ronde. Dat was voorbehouden aan SV Blerick dat met 1-5 won in Reuver en zich daarmee tot poulewinnaar kroonde.

Onder een nazomerzonnetje ging het spel in de eerste helft gelijk op. Echte kansen bleven echter schaars. Hegelsom probeerde het vooral met schoten van afstand die nauwelijks een gevaar vormden voor de Baarlose defensie. Het eerste serieuze kansje voor Baarlo was er pas na een half uur spelen. Freek Berghuis werd met een diepe bal op snelheid gelanceerd, maar kon nog ternauwernood worden afgestopt door een mee terug gesnelde Hegelsom verdediger.  Op slag van rust wist Baarlo alsnog de score te openen na opnieuw een sublieme aanval over de rechtervleugel. Daaruit bediende Freek Berghuis de door het centrum mee gesnelde Rik Schotman op maat, die vervolgens vrij voor doel Hegelsom-doelman Tom Alaerds met een fraai schot in de rechterbovenhoek kansloos liet: 0-1.

Na rust eenzelfde spelbeeld waarbij het vermaak voor de toeschouwers langs de lijn zich weer voornamelijk afspeelde in het laatste kwart van de wedstrijd. Precies halverwege de 2e helft was het eerst Baarlo dat de voorsprong wist te verdubbelen. Middenvelder Dennis Beurskens besloot vanaf een meter of 25 op doel te schieten en zag de bal strak in de linker kruising ploffen: 0-2. Baarlo zat daarmee in een zetel voor de winst, maar zag die in de absolute slotfase alsnog verdampen. Hegelsom perste er nog een slotoffensief uit en wist daaruit op de valreep nog tweemaal te scoren. Het duel eindigde daarmee alsnog in een niet meer verwacht gelijkspel, wat op zich wel een juiste weergave was van de verhoudingen in het veld. Beide teams liggen daarmee wel uit het bekertoernooi.

Aankomend weekend begint het echt serieuze werk met de start van de nieuwe competitie 2023/2024. Voor Baarlo (helaas) niet meer in de vertrouwde 3e klasse C, maar zoals bekend nu ingedeeld in de 3e klasse B. Dat betekent minder (streek)derby’s en meer reiskilometers naar onbekende tegenstanders. Op zich ook wel weer een uitdaging. A.s. zondag 24 september reist Baarlo af naar Zuid-Limburg waar Spaubeek de eerste opponent wordt.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1