Baarlo in slotminuut van bekerduel langs SV Blerick

5928NR
VENLO

Baarlo in slotminuut van bekerduel langs SV Blerick

Op het snikhete sportpark ‘t Saorbrook in Blerick leek Baarlo in het 2e bekerduel van de bekerpoule op een nipte nederlaag af te stevenen, nadat de thuisclub een 20-tal minuten voor tijd vanuit een klutssituatie op een 1-0 voorsprong was gekomen. Vrijwel vanuit het niets kwam Baarlo pal voor tijd dankzij een zondagsschot van Freek Berghuis alsnog verrassend langszij de thuisclub (1-1). Volgende week valt de beslissing welke ploeg in deze bekerpoule doorgaat naar de volgende ronde.

Op het nog praktisch kunstgrasveld van SV Blerick golfde het spel in de eerste helft op en neer. Beide ploegen kregen een aantal mogelijkheden op de openingstreffer. Telkens werden de doelpogingen nog op het moment van afdrukken door ingrijpen van de verdedigers verijdeld of stond het vizier niet scherp genoeg waardoor de bal het doel miste of recht op de doelman werd afgevuurd. De ruststand ging dan ook in met een dubbelblanke stand (0-0).

Na de rust had thuisclub SV Blerick meer het initiatief en werd Baarlo in een counterrol gedwongen. Het Blerickse offensief leverde wel enkele dreigende situaties op voor het Baarlo-doel, maar de defensie van Baarlo wist vooralsnog het gevaar steeds te neutraliseren. Tot de 69e minuut toen de bal vanaf de rechterflank voor het doel werd gebracht en de bal in de kluts voor de voeten van een Blerick-aanvaller caramboleerde, die van dichtbij met en intikker de 1-0 aantekende. SVB trachtte de wedstrijd daarna met temporiseren in het slot te gooien en de nipte voorsprong over de eindstreep te trekken. Dat leek ook te gaan lukken, maar op het scheiden van de markt viel alsnog de Baarlose gelijkmaker.  Met een heel fraaie afstandskogel pegelde Freek Berghuis de bal in de kruising (1-1) en zorgde daarmee alsnog voor een spetterend en verrassend slot van dit bekerduel.

Met deze uitslag zijn beide ploegen nog in de race voor het bereiken van de volgende bekerronde. De beslissing zal volgende week in de 3e bekerduelronde vallen, waarbij het doelsaldo wel eens van doorslaggevende betekenis kan worden. SV Blerick neemt het op tegen het reeds uitgeschakelde Reuver. Baarlo speelt dan wederom een uitduel. Nu tegen Hegelsom, dat dankzij een 3-4 zege op Reuver ook nog een (theoretische) kans maakt op het bereiken van de volgende ronde.

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1