Jeugdig VV Baarlo Vr1 (nog) kansloos tegen Union Nettetal

... (afstandschot)

22 augustus 2023 19:30

Onbekend

Gisteravond de tweede oefenwedstrijd voor de vrouwenselectie, uit tegen SV Union Nettetal, Duitsland. Met de vernieuwde warming-up shirts, gesponsord door ING en Domino's Pizza, werd de voorbereiding gestart. Vooraf was al bekend dat het een lastige wedstrijd ging worden, de Duitsers spelen op een iets hoger niveau en zijn al vanaf 30 juni (!!) in voorbereiding, aangezien ze komend weekend met de competitie starten.

Hoewel onze vrouwen niet eens zo beroerd speelden, gaf vooral de fitheid de doorslag. Nettetal was conditioneel sterker en ook veel scherper en meer gedreven om te winnen. Na een 3-0 ruststand wisten de Duitse vrouwen nog 5 keer te scoren na rust. Met een 8-0 nederlaag gingen onze vrouwen weer richting Baarlo.

Een leerzame avond, waarbij vooraf ook geen opdrachten werden meegegeven aan de speelsters. Doelstelling was fitter worden, vooral conditioneel. En met een heel jeugdig elftal van gemiddeld net boven de 20 jaar (het laatste deel van de wedstrijd was de gemiddelde leeftijd nog geen 19 jaar!) lijkt die doelstelling geslaagd, in vergelijking met de eerste oefenwedstrijd.

Op naar de derde oefenwedstrijd, aanstaande zondag uit tegen SNA, 11 uur op sportpark van VV SNA, Boordmoolweg 1, Montfort.

Volg ons op www.facebook.com/VVBaarloVrouwen/.