Het "Buitenspelval jubileumdiner"

21 september 2021 14:30

Zaterdag 18 september jl. werd de kantine op ons sportpark omgetoverd tot restaurant. Dit in het kader van het "Buitenspelval jubileumdiner". Om ouderen niet buitenspel te zetten, doet ons meidenteam (MO19-1, voorgaande jaren MO17-1) mee met een project van Kerngezond, begeleid door Maurice Graef. Een aantal keer per jaar gaan de meiden naar De Weem in Baarlo voor een gezellig samenzijn met de ouderen.

Een avondje Bingo, spelletjes spelen, een Chinees buffet of gewoon gezellig een praatje maken met elkaar. Minimaal één keer per jaar komen de ouderen naar sportpark De Meeren om een wedstrijd te bezoeken van de meiden. Inmiddels doen de meiden al 5 jaar mee aan dit project, afgelopen zaterdag werd dit jubileum gevierd met een 4-gangen diner.

Het initiatief voor dit diner werd genomen door trainer René, die via Isa Hebben getipt werd om Dela eens te benaderen omdat deze organisatie projecten als de buitenspelval stimuleert. René kwam met het idee voor een diner in De Meeren en Dela was razend enthousiast en bevestigde dat ze hier een financiële bijdrage aan wilden leveren. Door de coronamaatregelen kon het diner niet eerder plaatsvinden dan afgelopen zaterdag.

Om 14.00 uur verzamelden de ouderen van De Weem zich in De Meeren waar ze werden ontvangen met koffie en vlaai. De meiden van MO19-1 hadden een thuiswedstrijd en bereidden zich voor op de wedstrijd. Klokslag 14.45 uur was de aftrap van de wedstrijd, waarbij de meiden aangemoedigd werden door de ouderen en de overige supporters. De support heeft geholpen, MO19-1 boekte een kllinkende 7-2 overwinning en lieten een sterke indruk achter op alle aanwezigen. Lees hier het wedstrijdverslag.

Na de wedstrijd was het snel douchen voor de meiden, want er moest geholpen worden in de keuken en een aantal meiden mocht een interview afleggen. Dela had namelijk een cameraploeg ingehuurd om een promofilmpje te maken van het diner. Inmiddels waren de tafels opgedekt door een aantal speelsters van de dames selectie, die verder ook de barbezetting voor rekening namen. Bestuursleden en een aantal sponsoren waren inmiddels ook aanwezig en natuurlijk Maurice Graef met een paar collega's van Kerngezond.

Het diner was in de middag al voorbereid door chef-kok Frans, de opa van speelster Fleur. Frans werd daarbij geholpen door een aantal ouders. De laatste voorbereiding vond plaats in De Meeren, waarbij speelster Kim nog een amuse had bedacht die ze met een aantal van haar teamgenoten klaar moest maken. Rond kwart voor 6 werd het diner gestart, waarbij de meiden van MO19-1 mochten helpen bij het uitserveren.

Het diner duurde vervolgens tot ruim 21.00 uur en de tijd vloog voorbij. Iedereen genoot van het heerlijke eten, maar ook vooral van de gesprekken met elkaar. Nadat de ouderen van De Weem afscheid namen van iedereen was het ook tijd voor de meiden om te vertrekken. De trainers van het team bleven nog een aantal uurtjes zitten met een aantal aanwezigen. Uiteindelijk werd de kantine na middernacht weer gesloten en was er niets meer te zien dat er deze avond een diner was geserveerd en de kantine meer een restaurantuitstraling had.

Een geweldige avond waarbij de verbinding van jong en oud centraal stond. We kunnen zeggen dat dit heel goed is gelukt, iedereen ging met een voldaan gevoel naar huis. De ouderen en de meiden kijken alweer uit naar de volgende activiteit in het kader van de buitenspelval.

Bekijk de fotoreportage van het buitenspelval jubileumdiner