Sterke competitiestart MO19-1

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De meiden van VV Baarlo MO19-1 zijn de competitie sterk gestart. Het talrijk aanwezige publiek werd getrakteerd op maar liefst 9 doelpunten. Achates werd overklast en moest zich neerleggen bij een 7-2 nederlaag. Een uitstekende start dus voor de meiden van MO19-1, die zich goed gepresenteerd hebben.

Zoals al aangegeven was er veel publiek. Na de wedstrijd stond voor de meiden namelijk een diner gepland met de ouderen van De Weem, in het kader van 'de buitenspelval'. De ouderen wilden natuurlijk eerst de wedstrijd bekijken en waren om 14.00 uur al welkom in De Meeren voor koffie met vlaai. Naast de ouderen waren ook Maurice Graef met 2 medewerkers van Kerngezond aanwezig voor de wedstrijd en het diner. Er waren ook de nodige ouders en andere geïnteresseerden, die het vernieuwe meidenteam wel eens wilden zien spelen.

En niemand hoefde zich te vervelen, want er gebeurde vanalles in het veld. En viel er even iets minder te genieten van het voetbal, dan zorgden de ouderen langs de lijn wel voor de nodige aandacht. Maar laten we ons even focussen op de wedstrijd. Vanaf de eerste tot de laatste minuut domineerde de meiden van Baarlo de wedstrijd. In de 10de minuut opende Selma de score, nadat de nodige mogelijkheden al om zeep geholpen waren, 1-0. Meggie verdubbelde de voorsprong in de 22ste minuut, 2-0. Het spel van de meiden van Baarlo werd toen slordig en de concentratie zakte weg. Achates deelde een paar spelenprikjes uit maar verder kwam het niet. Vlak voor rust waren het de doorgeschoven Bien en Maud die voor een veilige ruststand zorgden, 3-0 en 4-0.

In de tweede helft hetzelfde beeld. Baarlo MO19-1 domineerde de wedstrijd, maar de meiden uit Ottersum kwamen nu wel wat dichter in de buurt van het doel van Baarlo. En dat leverde ook een treffer op in de 55ste minuut, 4-1. Binnen een minuut herstelde Baarlo de voorsprong van 4 doelpunten weer, Selma mocht haar 2de treffer noteren, 5-1. Na de nodige kansen te hebben gemist was het Sterre die op fraaie wijze de 6-1 wist binnen te tikken. Achates deed nog wat terug in de 79ste minuut (6-2), maar het was Baarlo MO19-1 dat voor het slotakkoord zorgde. Nieuweling in het team Shalysa bracht met een mooi schot de eindstand op 7-2. Een uitstekende start van de competitie waarin MO19-1 af en toe goed en verzorgd voetbal liet zien.

Na de wedstrijd stond er dus een diner op het programma in De Meeren. Een fotoreportage en verslag van dit prachtig initiatief volgt later nog wel.

Komende zaterdag wordt er afgereisd naar Boekel. De meiden van Boekel-Sport MO19-1 speelden afgelopen zaterdag geen wedstrijd. Het verloor eerder wel voor de beker van Achates, maar dat zegt natuurlijk nog niet veel. Baarlo MO19-1 zal op en top gemotiveerd moeten zijn om weer een goed resultaat neer te zetten. Het vertrouwen is er, maar het moet uiteindelijk wel altijd op het veld gebeuren. De wedstrijd start om 14.45 op sportpark De Donk in Boekel. Tot zaterdag 25 september.