VV Baarlo F-jes mascottes bij Feyenoord - VVV, oktober 2009

15 maart 2021 21:00

LenG

Even weer terug in de tijd. We schrijven zaterdag 24 oktober 2009. Die middag vertrekt een VVV-bus met F-spelertjes van VV Baarlo en begeleiders richting Rotterdam. Eindstation: Feyenoord Stadion De Kuip.

In een kolkende Kuip

Daar mogen de Baarlo-spelertjes, echt waar, die avond in die voetbaltempel opdraven. Uitverkoren als mascottes bij het eredivisieduel Feyenoord - VVV Venlo. De zenuwen gieren van opwinding door de keeltjes. Als het dan eindelijk zover is betreden zij pal voor de aftrap van het duel, gehuld in Feyenoord tenue's aan de hand van de spelers het Rotterdamse "heiligdom". Vanuit de catacomben door het geopende luik de kolkende met 44000 toeschouwers gevulde Kuip in, richting de middenstip. Voor het gevoel zijn zij even het middelpunt en lijkt alles om hun te draaien. De stralende en enkele van spanning strak staande gezichtjes van de spelertjes verraden de spectaculaire indruk die de bomvolle Kuip op hun maakt. Een ding is zeker, een happening die ze nooit meer zullen vergeten. Voor eeuwig geprent in het geheugen.

Spelers van Feyenoord en VVV

In de basis van de toenmalige VVV-trainer Jan van Dijk speelden o.a.de legendarische Keisuke Honda en Patrick Paauwe, oud-international en voorheen spelend voor Feyenoord!. Ook Ruben Schaken die na afloop van dat seizoen de omgekeerde weg naar Feyenoord maakte en daarna ook nog speelde voor Oranje. En niet te vergeten de regionale publiekslieveling bij VVV Niels Fleuren ("Alle ballen op Fleuren", een favoriete kreet van de 'harde kern van VVV').

Feyenoord speelde met spelers als Georgino Wijnaldum (tegenwoordig Liverpool) , Giovanni van Bronckhorst, Rob Makaay ("Das Phantom" in zijn tijd bij Bayern München), Leroy Fer en Ron Vlaar.

VVV-Venlo verliest dat competitieduel uiteindelijk nipt en ook nog eens ongelukkig met 1-0 door een doelpunt van Feyenoord-speler Denny Landzaat in de 27e minuut. Ondanks deze domper voor VVV Venlo en de teleurstelling van de aanwezige Venlose supporters is dit feitje voor de betreffende F-spelertjes van VV Baarlo een bijzaak. Zij hebben met volle teugen genoten die zaterdagavond.

Fotoalbum

Dat is ook af te zien aan de foto's die gemaakt zijn die avond in de catacomben en vanaf de tribunes en waar nog eens van genoten kan worden. Bekijk het volledige fotoalbum.

Voor de liefhebber: raadpleeg de details en statistieken van die wedstrijd  (Website: "Historie VVV-Venlo").

20091024_Fjes-mascottes-bij-Feyenoord-VVV.jpgVóór aanvang wedstrijd in spanning het grote moment afwachtend. Figuurlijk de seconden aftellend!

20091024_F-Spelers_mascottes_Feyenoord_VVV.jpg

Wat onwennig indrukken opdoen en genieten van de ongelofelijke sfeer.

Bron: Archief VV Baarlo