Mager gelijkspel van Baarlo tegen hekkensluiter IVO

Baarlo 1 (zon)

IVO 1 (zon)

Mick van Amerom (schot)
Jeffrey Arents (vrije trap)

26 februari 2023 14:30

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Tegen rode lantaarndrager IVO is Baarlo niet verder gekomen dan een mager 1-1 gelijkspel. Gezien het verloop van de wedstrijd was dit ook de enig juiste uitslag. In de puntendeling konden beide ploegen zich na afloop dan ook moeiteloos vinden. Hoogtepunten waren eigenlijk alleen de twee doelpunten in de eerste helft die met gemak de kwalificatie “pareltjes” waardig waren. Voor het overige was het spelbeeld, zeker vanuit Baarloos oogpunt, zeer matig.

Op een zonovergoten maar door de ijzige wind toch winterfris Sportpark De Meeren begon Baarlo hoopvol aan het duel tegen laagvlieger IVO. In de beginfase had met name Baarlo-spits Sander Gulev een tweetal kansen op een snelle openingstreffer voor de thuisploeg. Beide inzetten misten echter nipt het IVO-doel. Daarna vervlakte al heel snel het spelbeeld.  Baarlo had wel een optisch overwicht, maar door slordig spel met als gevolg daarvan veel onnodig balverlies bleef de IVO-defensie met gemak overeind. Uit een van de spaarzame goede tegenstoten kwamen de gasten uit Velden in de 35e minuut zelfs verrassend op voorsprong. IVO-aanvaller Mick van Amerom werd daarbij geen strobreed in de weg gelegd en schoot de bal zeer fraai in de kruising: 0-1. Baarlo moest dus in de achtervolging en kwam op slag van rust weer langszij, maar had daarvoor wel een standaardsituatie nodig. Na een overtreding op Jeffrey Arents schoot het slachtoffer zelf de bal knap vanaf een meter of twintig hard en zuiver in de uiterste hoek van het IVO-doel: 1-1 en tevens ruststand.

In de rommelige 2e helft wisten zowel Baarlo als IVO de supporters in aanvallend opzicht nauwelijks te boeien Beide defensies heersten en er viel aldus weinig te beleven voor beide doelen.  De meeste aanvallen smoorden voortijdig en alleen bij hoekschoppen was er nog sprake van enige dreiging. Maar ook die bleven zonder resultaat. Voor Baarlo was alleen Frank Peeters in de slotfase bij een van de (zeer) zeldzaam goede aanvallen nog dichtbij een winnende treffer met een gevaarlijk schot voorlangs het IVO-doel. De 1-1 stand bleef echter tot het fluitsignaal van de prima leidende Venlose arbiter Pascal Marcelissen op het scorebord staan.

Met de puntendeling schoten zowel Baarlo als IVO weinig op. IVO bleef hekkensluiter en Baarlo consolideerde met het ene winstpunt dankzij de meevallende resultaten van de concurrentie nog wel zijn 3e plek in de competitiestand van de 3e klasse C. A.s. zondag 5 maart speelt Baarlo uit bij het wispelturige Hegelsom.

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1.

Artikel Dagblad De Limburger d.d. 27-02-2023: 'Baarlo verliest 2 punten, IVO viert punt als een zege'

Artikel 2 Dagblad De Limburger d.d. 27-02-2023:'Wedstrijd van de week - 3e klasse C'