Meiden MO17-1 ook te sterk voor Sparta'18 MO17-1

Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Na een weekje rust (MO17-1 was vrij van competitie vorige week) stond er vandaag weer een uitwedstrijd op het programma. Dit keer echter een soort van 'derby', want de reis was minder dan 20 minuten en dat is dit seizoen niet heel gebruikelijk voor Baarlo MO17-1. In Sevenum was ST Sparta'18/Wittenhorst MO17-1 de tegenstander. In fase1 wisten de meiden uit Sevenum en Horst overtuigend de eerste plek te bemachtigen. Maar in de 1e klasse is dat anders, 1 punt uit de eerste 3 wedstrijden. En dan komt ook nog de koploper uit Baarlo op bezoek.

Misschien was dat wel de uitdaging voor Sparta/Wittenhorst, want de eerste 10 minuten had Baarlo het lastig en wist het zich nog geen raad met de uiterst fanatiek spelende tegenstander, waarvoor een compliment wel op zijn plaats is. Het leverde echter geen grote kansen op voor Sparta/Wittenhorst en Baarlo bleef redelijk eenvoudige overeind. Langzaam kroop Baarlo uit zijn schulp en kon het publiek weer gaan genieten van de talenten uit Baarlo. Met veel druk naar voren werd de tegenstander steeds meer naar achteren gedrukt en kreeg Baarlo de wedstrijd onder controle. Baarlo kreeg de nodige corners en die waren allemaal uiterst gevaarlijk. Daaruit kwamen ook de eerste 2 doelpunten. Eerst mocht Shalysa een scherpe corner van Lieke binnentikken, 0-1. Even later was het Lieke zelf die een corner in 1 keer in het doel draaide, 0-2. Kansen waren er daana voor Baarlo, maar ook Sparta/Wittenhorst was nog een paar keer gevaarlijk uit een aantal corners. Een paar minuten voor rust wist Fleur de voorsprong te vergroten en gingen de meiden uit Baarlo met een gerust gevoel de theepauze in, 0-3.

Na rust zagen we een dominerend Baarlo. De meiden van Sparta/Wittenhorst hadden de grootste moeite met het goed verzorgd spel van Baarlo en wist een aantal grote kansen voor Baarlo ook niet te voorkomen. Maar Baarlo had het vizier niet op scherp staan en er werden een groot aantal goeie kansen niet benut. Baarlo gaf zelf de tweede helft maar 1 kans weg, verder stond de verdediging als een huis en werden veel situaties voetballend opgelost. Baarlo bleef de aanval zoeken en kreeg ook in het laatste deel van de wedstrijd nog een aantal grote kansen. Fleur wist één van deze kansen te benutten, 0-4. Het slotwoord was voor Shalysa, die sterk speelde maar ongelukkig was in de afronding, anders had ze er wel 5 ingelegd. Maar met een prachtige boogbal wist ze toch haar tweede van de middag te noteren en de 0-5 eindstand was een goeie afspiegeling van de wedstrijd.

Door het verlies van NWC Asten/Someren MO17-1 kan Baarlo aanstaande zaterdag de eerste plek in fase 2 veilig stellen, thuis tegen Boxtel. Kom de meiden aanmoedigen, het is ook de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop. De wedstrijd start mogelijk om 14.00 uur ipv 14.30 zoals oorspronkelijk gepland. Mocht het Nederlands elftal ondanks de matige vertoning groepswinnaar worden, dan is zaterdag 3 december om 16.00 uur de volgende wedstrijd van Oranje. Als de meiden om 14.00 spelen kan iedereen de wedstrijd van Oranje op groot scherm in de kantine bekijken. En mocht je al vanaf 12.00 niks te doen hebben, kom dan ook de meiden van MO15-1 aanmoedigen. Die spelen om 12.00 uur ook een wedstrijd om plek 1, thuis tegen Sittard. Het zou wel eens een hele leuke zaterdag in De Meeren kunnen worden.

Dus tot zaterdag 3 december in De Meeren!