Ruime zege van Baarlo op promovendus Hegelsom

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Tegen de verwachting in boekte Baarlo een relatief eenvoudige zege in het thuisduel tegen Hegelsom. De ploeg van voormalig Baarlo-trainer Ron Spruit werd vorig seizoen overtuigend kampioen in de 4e klasse, maar kon – mede gehandicapt vanwege het ontbreken van enkele sterkhouders - tegen een goed spelend Baarlo geen echte vuist maken. Voor rust bleef de schade voor de gasten met een 1-0 achterstand nog beperkt. In de 2e helft was er voor Hegelsom echter geen houden meer aan. Uiteindelijk resulterend in een 4-0 zege voor Baarlo, die gezien de mogelijkheden nog hoger had kunnen uitvallen.

Vanaf de aftrap liet Baarlo er geen twijfel over bestaan vol te willen gaan voor een driepunter in eigen huis. Onder de bezielende aanvoering van de Baarlose captain Frank Peeters was Baarlo al snel heer en meester op het middenveld en stichtte van daaruit het nodige gevaar voor het doel van Hegelsom. Al na enkele minuten moest Hegelsom-doelman Pim Feijen de bal na een ziedend afstandsschot van diezelfde Frank Peeters met een fraaie safe uit de kruising ranselen. Het overwicht resulteerde in de 18e minuut toch alsnog in de openingstreffer. Bij een hoekschop ging de Hegelsom-goalie ditmaal onder de bal door en strafte Dennis van de Vinne dit slippertje bij de 2e paal met een gerichte kopbal af: 1-0. Een minuut of vijf later had Rik Schotman dé kans om de voorsprong te verdubbelen na een vrije trap van Baarlo-nieuweling Jeffrey Arents. Wellicht verrast door de plotselinge kans schoot hij echter voor open doel hoog over. Hegelsom wist hier nauwelijks iets tegenover te stellen en kwam met die minieme 1-0 achterstand bij rust nog goed weg.

Waar de gasten na rust nog dankzij de minieme achterstand mochten hopen op een goed resultaat werd die droom heel snel de bodem in geslagen. Al na enkele minuten stoomde Maikel van Erp op over de linkervleugel en legde de bal vanaf de achterlijn panklaar voor de door het midden goed meegelopen Jeffrey Arents, die koeltjes zijn eerste treffer voor Baarlo scoorde: 2-0. Nog geen 10 minuten later stelde hij op zijn beurt met een afgemeten voorzet de van achter opgekomen Luc Canjels in staat de 3-0 binnen te koppen. En in de 80e minuut deed hij het nog eens dunnetjes over met een assist vanaf de andere kant van het veld, die ditmaal door de ingevallen jonge Baarlo-aanvaller Freek Berghuis werd binnen gewerkt: 4-0.  Waarmee de wedstrijd was gespeeld, want ook in de 2e helft bleef de Baarlose defensie met gemak overeind bij de zeldzame speldenprikken van Hegelsom, die veelal voortijdig sneuvelden.

A.s. zondag staat het uitduel bij FCV Venlo op het programma en gaat Baarlo trachten de 3e achtereenvolgende zege binnen te slepen om daarmee aansluiting te behouden met de ploegen in de top van de ranglijst. Kom de ploeg steunen in ’t Ven!

Verslag en foto’s: LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier

Meer foto's van dit en andere duels in de  Fotogalerij Baarlo 1
.