Valse competitiestart van Baarlo tegen Merefeldia

Baarlo 1 (zon)

Merefeldia 1 (zon)

Ken Boonen (intikker)
Dylan Wiechmann (vrije trap)
Ken Boonen (afstandschot)
Kay Nellen (kopbal)
Raf Knapen (afstandschot)

25 september 2022 14:30

K. Hoeveler

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo had zich de start van de nieuwe competitie heel anders voorgesteld. Na de matige eerste helft keken de roodzwarten bij rust al tegen een 0-2 achterstand aan. Met enkele aanpassingen was het spel na rust wel beter, maar incasseerde Baarlo pal na rust wel eerst een 3e dreun van Merefeldia. Een antwoord kwam snel in de vorm van een tegentreffer door Baarlo en had de ploeg daarna zelfs mogelijkheden om er weer een wedstrijd van te maken. Dat lukte uiteindelijk niet en liep Merefeldia, na rust vol spelend op de counter, zelfs nog uit naar 1-4. Uiteindelijk een verdiende, zij het ietwat geflatteerde overwinning voor de gasten uit Nederweert.

Het in fysiek opzicht sterkere Merefeldia kwam na de aftrap feller uit de startblokken. Maar al snel werd de strijd evenwichtiger zonder dat het tot echte hoogtepunten kwam voor beide doelen. De eerste Baarlose doelpoging met dreiging kwam na een klein kwartier spelen van de voet van Rik Schotman. Uit zijn schot van afstand zeilde de bal richting de kruising, maar Merefeldia-doelman Pim Feijen was op zijn hoede. Aan de andere kant was het in de 28e minuut wel raak. In een vol Baarloos strafschopgebied werd de bal knullig uitverdedigd en profiteerde Merefeldia-aanvaller Ken Boonen door de bal binnen te frommelen: 0-1. Een doelpunt wat volkomen uit de lucht kwam vallen. Zo ook de 2e treffer van Merefeldia een minuut of zeven daarna. Uit een vrije trap van Merefeldia-speler Dylan Wiechmann vanaf de linkerflank zeilde de bal verrassend door een woud van spelers zonder aangeraakt te worden in de verre hoek: 0-2. Baarlo wist hier weinig tegenover te zetten en dus ging men ook met deze stand op het scorebord de kleedkamers in

Met wat omzettingen werd het spel van Baarlo in de 2e helft eindelijk wat dreigender, maar niet voordat de ploeg pal na rust eerst nog een 3e mokerslag moest incasseren. Bij de eerste de beste Merefeldia-counter liet Ken Boonen Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg  met een fraai schot van afstand volkomen kansloos: 0-3. De wedstrijd leek daarmee al gespeeld, maar luttele minuten later wist Baarlo dan toch de achterstand weer te verkleinen tot twee treffers. En de roodzwarten hadden daarna zelfs enkele goede mogelijkheden om er met een tweede goal weer een echte wedstrijd van te maken. Waar Merefeldia enkele treffers in de schoot kreeg geworpen, had Baarlo dat fortuin niet. Een 20-tal minuten voor tijd werd de ijdele hoop van Baarlo op nog een punt zelfs helemaal de bodem ingeslagen. Opnieuw een counter die ditmaal door Merefeldia-speler Raf Knapen met een bijzonder fraai schot werd afgerond: 1-4. De wedstrijd was daarmee gespeeld, al deed Baarlo in de slotfase nog wel wat wanhopige pogingen om de stand nog een enigszins beter aanzien te geven. In die opzet slaagde de ploeg echter evenmin. Ondanks alle inzet was het gewoonweg te mager deze middag.

Het is nu zaak deze eerste dreun snel te verwerken en te vergeten komende dagen. Kopjes fris maken en weer vol goede moed  naar Ospel komende zondag om tegen RKSVO, dat eveneens verloor bij MMC Weert (1-0),  weer vol in te zetten op de eerste punten in deze nieuwe competitie. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk weer met de morele steun van de vaste kern supporters bij uitwedstrijden.

Verslag en foto’s: LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier

Meer foto's van dit en andere duels in de 'Fotogalerij Baarlo1'.