Kansloze nederlaag van Baarlo in Hegelsom

Hagelkruisweg 50
5963AS
HEGELSOM

Waar Baarlo in het thuisduel eerder dit seizoen geen kind had aan Hegelsom (4-0 winst), waren de rollen nu omgekeerd. Al na twee minuten liep Baarlo achter de feiten aan door een vroege treffer van de thuisclub, die de voorsprong nog binnen het halfuur zag groeien naar 3-0. Baarlo drong na rust nog wel aan, maar was niet bij machte om ook maar iets aan die achterstand te doen. Hegelsom bleef zonder veel moeite overeind en boekte een verdiende zege.

De wedstrijd in Hegelsom was letterlijk en figuurlijk koud begonnen of Baarlo keek al tegen een achterstand aan. De eerste de beste aanval leverde Hegelsom een hoekschop op. Daaruit caramboleerde de afgeketste bal voor de voeten van de vrijgelaten Hegelsom-speler Guido Kauffeld die doeltreffend uithaalde: 1-0. Baarlo moest dus al meteen in de achtervolging. En kreeg ook enkele kansen om weer op gelijke hoogte te komen. Een kopbal van Dennis van de Vinne en een schot van Roel Bouten waren echter een prooi voor Hegelsom-doelman Sjors Witt. Een door Frank Peeters met het hoofd verlengde voorzet van Dennis van de Vinne miste rakelings het Hegelsom-doel. De gelijkmaker bleef uit en in plaats daarvan voerde Hegelsom in de 25e minuut op de counter de voorsprong verder uit. Wederom door Guido Kauffeld die bij diens rush geen strobreed in de weg werd gelegd en vrij voor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg geen fout maakte: 2-0. En nauwelijks vijf minuten liet Baarlo zich defensief nogmaals schlemielig piepelen, waar ditmaal Hegelsom-speler Marc van Rens de bal simpel in een leeg doel kon schuiven: 3-0. In de slotfase voor de rust had Sander Gulev op assist van Frank Peeters nog een riante kans om er weer enigszins een wedstrijd van te kunnen maken. Hij had pal voor doel een fraai hakje in gedachten dat echter volledig de mist in ging. Daar waar simpelheid in de uitvoering wellicht doeltreffend zou zijn geweest.

IJdele hoop

In de hoop de bakens, ondanks de ruime achterstand, alsnog te kunnen verzetten zocht Baarlo in de 2e helft de aanval op. Het Baarlose offensief stierf echter veelal een vroege dood door veelvuldige miscommunicatie en mede door het hobbelige veld onnauwkeurigheid in de passing. De verdediging van Hegelsom kwam echter gesteund door goede reddingsacties van hun doelman Sjors Witt nauwelijks in de problemen. Alleen Rik Schotman was in het eerste kwartier na rust met een afstandsschot nog het dichtst bij een tegentreffer. De fraai ingeschoten bal miste echter rakelings het doel. Hegelsom beperkte zich na rust voornamelijk tot het consolideren van de voorsprong en loerde op een kansje om de wedstrijd definitief in het slot te kunnen gooien. Ook dat had geen succes en zo ging de wedstrijd uiteindelijk uit als een nachtkaars. Op de 3-0 zege van Hegelsom, de ploeg van voormalig Baarlo-trainer Ron Spruit, viel uiteindelijk niks af te dingen.

Een kostbare nederlaag voor Baarlo. Niet alleen vanwege het puntverlies op zich, maar ook vanwege het feit dat de afstand tot de degradatiezone meer en meer slinkt. A.s. zondag speelt Baarlo een thuisduel tegen FCV Venlo, dat inmiddels al in de problemen zit. Voor Baarlo is winst dan weer eens noodzakelijk om ook niet langzaam maar zeker in dezelfde situatie te geraken.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1.