MO17-1 speelt vooral tegen zichzelf

Kerkakkerstraat 139
5504GM
VELDHOVEN

Na de goede vertoning in Maastricht afgelopen donderdag, stond er voor de meiden van MO17-1 weer een uitwedstrijd op het programma, tegen Marvilde MO17-1 in Veldhoven. Marvilde kent een groot aantal meidenteams, maar liefst 140 meiden spelen bij de club. De eerste wedstrijd had Marvilde ruim verloren van MVV, maar dat mocht niet de reden zijn voor onderschatting. En Baarlo startte ook goed, al duurde dat maar 7 minuten. Maar toen stond het wel al 0-2, door 2 doelpunten van Fleur Smedts. De meiden van Baarlo dachten dat de wedstrijd in 'the pocket' was en speelde de rest van de 1e helft onherkenbaar. Geen beleving, nonchalant, inspriartieloos, weinig inzet, de trainers wisten niet wat ze zagen. Het verschil met de 2e helft van afgelopen donderdag was zo groot, bijna niet te beschrijven. En daardoor kwam Marvilde ook beter in de wedstrijd, kreeg een paar kansen en maakte na een klein half uur verdiend de aansluitingstreffer, 1-2. En de gelijkmaker had ook nog kunnen vallen vlak voor rust. Wederom knullig spel zorgde ervoor dat een speelster van Marvilde 1-op-1 kwam met Kim, ze omspeelde Kim maar de inzet werd ternauwernood door Maud Huijs van de lijn gehaald, een corner hield Marvilde er nog aan over. Die werd niet gevaarlijk en zo werd er met een minimale voorsprong het kleedlokaal opgezocht.

De meiden beseften zelf heel goed dat het vandaag een kleine wanvertoning was, op de start na. En dat besef lieten ze gelukkig de 2e helft ook zien, want daarin werd de ene kans na de andere gecreëerd en Baarlo was duidelijk de bovenliggende ploeg. Helaas werden de kansen niet benut en langzaam aan kwam ook Marvilde af en toe weer voor het doel van Kim en bleef het hopen op de gelijkmaker. Kim had daarbij 1 keer geluk dat de bal net over de lat ging en 1 keer wist ze met een sublieme redding de gelijkmaker te voorkomen. Baarlo kreeg nog steeds grote kansen maar het duurde tot de 78e minuut voordat Fleur haar 3e treffer wist te noteren, 1-3. Een overwinning waar niks op af te dingen viel, maar waar de meiden van Baarlo veel moeite voor moesten doen. De 1e helft speelde het elftal vooral tegen zichzelf, de 2e helft werd er prima gevoetbald en werd van achteruit alles voetballend opgelost. Uiteindelijk was ook deze wedstrijd, net als de wedstrijd tegen MVV, weer zeer leerzaam en moet het elftal hier vertrouwen uit kunnen putten voor de toekomst. Voetballend veel potentie, instelling/beleving daar moet nog duidelijk aan gewerkt worden. Een uitdaging voor de trainers.

Met deze overwinning heeft Baarlo na 3 wedstrijden de 2e plek achter MVV in bezit. Een mooie prestatie die de komende 3 wedstrijden vastgehouden moet worden. Dan volgt namelijk de terugronde in deze kleine competitie met 4 teams. Komende zaterdag staat eerst de laatste uitwedstrijd op het programma tegen NWC Asten/Someren. Daarna volgen nog 2 thuiswedstrijden tegen MVV en Marvilde. Als de 2e plek dan nog steeds in bezit is dan zou het elftal wel eens hoofdklasse ingedeeld kunnen worden in fase2. Maar laten we eerste de komende 3 wedstrijden maar eens afwachten. Kom de meiden supporten in De Meeren, op zaterdag 8 (MVV) en 15 (Marvilde) oktober. De wedstrijden starten om 14.30 uur, tot dan!