Baarlo een maat te groot voor VV Kessel in eerste bekerduel

Baarlo 1 (zon)

Vv Kessel 1 (zon)

Jordi Peeters (intikker)
Sander Gulev (intikker)
Jordi Peeters (intikker)
Sander Gulev (schot)
Sander Gulev (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 42

4 september 2022 14:30

R.L.A.C. Manichand

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Al heel snel na het beginsignaal bleek dat Baarlo deze middag veel te sterk was voor 4e klasser Kessel, dat volgens Kesselse insiders een “jasje heeft uitgedaan” in kwaliteit in vergelijking met vorig seizoen. Dat was deze middag in ieder geval ook wel te zien op de grasmat waar Baarlo de gehele wedstrijd heerste. Bij de rust zat de wedstrijd in feite al in de knip voor Baarlo (0-3). Het klassenverschil werd uiteindelijk in de 2e helft nog duidelijker vertaald in de doelcijfers. Met de  7-0 eindstand kwamen de gasten uit Kessel uiteindelijk nog goed weg gezien de kansen die Baarlo nog liet liggen.

Vanaf de aftrap van deze sportieve Peel & Maas derby zette Baarlo de Kesselse-defensie onder zware druk en die bezweek al na iets meer dan een kwartier spelen.  Het eerste doelpunt na goed doorzetten van Sander Gulev  die enkele Kesselse verdedigers het nakijken gaf en vervolgens Jordi Peeters een niet te missen kans bood op de openingstreffer: 1-0. Iets meer dan een minuut later gebeurde precies het omgekeerde. Nu was Jordi Peeters de aangever vanaf de andere kant en kon Sander Gulev op zijn beurt de bal eenvoudig binnen schuiven: 2-0. VV Kessel wist het voor rust de Baarlo-defensie nauwelijks lastig te maken. Baarlo liet in de loop van de 1e helft nog diverse kansen liggen. Pas op slag van rust werd het alsnog 3-0, toen Laurents van den Ham op snelheid door het centrum gelanceerd werd. Vrij voor de Kesselse doelman Bart Jacobs legde hij de bal af op de meegelopen Jordi Peeters die de bal weer gemakkelijk voor het inschuiven had.

Al een vijftal minuten na de rustpauze gooide Baarlo het duel helemaal in het slot. Uit een hoekschop belandde de bal uiteindelijk voor de voeten van Sander Gulev die met een droog afstandsschot de 4-0 aantekende. Baarlo liet even de teugels vieren met prompt de eerste (!) kansjes op een tegentreffer voor Kessel. Die bleef echter uit en al snel controleerde Baarlo het duel opnieuw. Rond het uur spelen leverde prima voorbereidend werk van Sil Zeetsen door opnieuw Sander Gulev de 5-0 op. In de 70e minuut scoorde Frank Peeters met een stiftbal over Kessel-doelman Bart Jacobs de 6-0 en bepaalde de ingevallen Freek Berghuis de eindstand een kwartier voor tijd op 7-0. Beiden op assist van de frivool spelende Laurents van den Ham. Verdere mogelijke treffers van de thuisclub bleven Kessel in de slotfase bespaard.

Op kermiszaterdag 10 september a.s. treedt Baarlo om 18.00 uur in Neer aan voor het 2e bekerduel in deze poule. 5e klasser RKSVN is dan de tegenstander. De ploeg uit Neer wist zijn eerste bekerduel met liefst 0-12 te winnen bij eveneens 5e klasser RKAVC in Asenray.

Verslag en foto’s: LenG

Zie 'Fotogalerij Baarlo 1' met een enkele foto's meer van dit duel.