Baarlo2 winnaar in uiterst aantrekkelijke wedstrijd

Baarlo 2 (zon)

SSS'18 2 (zon)

Timo van Roij (afstandschot)
... (afstandschot)
... (intikker)
Sven Wullms (afstandschot)

2e klasse C

10 april 2022 11:00

G van Heur

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Na de teleurstelling  van vorige week, waarin Baarlo2 uit tegen Bavos2 met 4-0 verloor (uw verslaggever nam niet eens de tijd om er een verslag over te schrijven, dat zegt wel genoeg), was het team gebrand op revanche. En dan wel op zichzelf, want het was niet al te best wat er in Bakel op het kuntsgras werd vertoond vorige week. Misschien lag het wel aan het kuntsgras, geen idee, maar dat het vandaag anders moest dat wist iedereen wel.

De trainer koos voor een uiterst aanvallende speelstijl met veel risico, in het kader van 'we hebben vandaag niets te verliezen'. Dat pakte uiteindelijk goed uit, waarbij Baarlo2 nogal geholpen zou zijn door de scheidsrechter. Dat waren de woorden van alles wat SSS2 een warm hart toedraagt. Maar, was dat wel reëel? Wordt het niet eens tijd dat heel SSS2 zichzelf eens de spiegel voorhoudt? Vanaf minuuut was het alleen maar zeiken en zeuren op alles dat bewoog. Tot grote ergernis van Baarlo2 dat zich gelukkig niet uit de tent liet lokken. Baarlo probeerde zich te concentreren op het voetbal en dat lukte vrij aardig. Het kwam ook dik verdiend op voorsprong via een prachtig afstandsschot van Timo van Roij. Helaas kwam er een iets mindere fase waarin SSS het betere van het spel had. In die fase trokken de Brabanders de strand gelijk, 1-1. Baarlo liet het er niet bij zitten en nam weer het initiatief. Tot aan de rust veranderde er echter niets maar aan de stand. Wel was de scheidsrechter het gezeur en kinderachtig gedrag van SSS2 meer dan zat. De grootste ezel van SSS2 trapte de bal weg nadat er een vrije trap werd toegekend, daar kreeg hij zoals de regels voorschrijven een gele kaart voor. Een domme actie waar hij in de rust eens over na kon denken.

Iedereen bij Baarlo was het er wel over eens, alles klopte vandaag alleen de stand niet. Met de beste bedoelingen werd er aan de 2e helft begonnen, die helaas voor Baarlo2 niet zo goed verliep. Binnen 10 minuten stond er 1-2 op het scorebord. Even later had het 1-3 kunnen worden maar de vrije doortocht van een speler van SSS2 werd beëindigd door de scheidsrechter. Was het buitenspel of een overtreding, dat was uw verslaggever niet helemaal duidelijk. Maar SSS2 raakte nog gefrustreerder en waar de grootste ezel van het team in de eerste helft een domme kaart kreeg, werd hij nu met een nog dommere actie getrakteerd op een 2e kaart. En dat betekende vertrekken en met 10 man verder. Voor Baarlo2 het teken om er nog een schepje bovenop te gooien. Vrij snel maakte Sven Wullms op prachtige wijze de gelijkmaker en een kwartier voor tijd wist Jordi Peeters de voorsprong te noteren. Volgens SSS2 was het buitenspel, maar die vogel gaat niet op als de bal van een eigen speler komt. SSS probeerde het nog wel maar was niet bij machte de wedstrijd nog te keren. Waarschijnlijk vermoeid van al het gepraat en gezeur. De punten bleven in Baarlo in een vermakelijke wedstrijd waarbij Baarlo misschien wat gelukkig was bij een paar beslissingen van de scheidsrechter, maar SSS2 moet toch echt de hand in eigen boezem steken.

Voor Baarlo2 3 belangrijke punten waarbij het team voorlopig keurig op de 5e plek staat. Een plek waar het aan het eind van het seizoen ook graag wil staan, maar wie weet zit er nog iets meer in. Komende weken geen voetbal voor Baarlo2, de volgende wedstrijd is op dinsdag 26 april. Uit tegen Sparta2 uit Sevenum. Op kunstgras, dus kan Baarlo2 nog een keer revanche op zichzelf nemen!