Gelijkspel voor Baarlo 2

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Op de dag waarin alles in het teken stond van de derby Baolder 1 - Bree 1, speelde Baarlo 2 in de ochtend een thuiswedstrijd tegen FCV Venlo. In de uitwedstrijd werd ietwat ongelukkig verloren, dat wilde de ploeg vandaag rechtzetten. Toch kwam Baarlo 2 niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Een gelijkspel waarbij Baarlo 2 het betere van het spel had, maar FCV Venlo in de counter gevaarlijk liet worden. Met deze eindstand had uiteindelijk iedereen dan ook wel vrede, zeker de manier waarop Baarlo 2 in de 2e helft de achterstand goedmaakte. Al zat een overwinning er wel in, want kansen had Baarlo 2 wel zeker. Maar vooral de keeper van FCV 2 toonde zijn klasse vandaag en hield met een paar spectaculaire reddingen zijn doel schoon. Op dat ene moment na, toen good-old Bati genadeloos toesloeg en met een strak schot de keeper kansloos liet.

Uiteraard verliep een en ander weer eens niet zoals vantevoren was gepland. Zo meldden Jort en Niels zich in de ochtend af wegens ziekte en kwam Freek, speler van JO19-1, niet opdagen omdat de zaterdagavond in Venlo wel heel gezellig was geweest. Dat betekende 13 man, dus werd er in de 2e helft nog een beroep gedaan op 2 spelers van Baarlo 5, waarvoor dank!
Het past allemaal wel een beetje bij de fase waarin Baarlo 2 zich bevindt. Er staat niet heel veel meer op het spel, hoewel de ploeg nog niet 100% zeker is van klassebehoud. De motivatie lijkt wat naar de achtergrond te zijn verdrongen, hopelijk kan de ploeg zich toch nog opladen voor de laatste wedstrijden. Komende zondag gaat Baarlo 2 op bezoek bij SC Irene 2, dat niet aan een al te beste fase bezig is. Bij winst is Baarlo 2 definitief verzekerd van klassebehoud, mogelijk dat dit een extra motivatie is. De week erna komt HVCH 4 op bezoek, dat mogelijk in Baarlo kampioen kan worden als de stand bovenin niet veranderd na komende zondag. Ook dat zou een extra motivatie kunnen zijn om nog eens iets extra's te geven. Maar eerst aanstaande zondag maar eens, in Tegelen, om 12.00 uur tegen SC Irene 2.