Baarlo 2 lijkt 'lam geslagen'

Sportclub Irene 2 (zon)

Baarlo 2 (zon)

Jeroen van Wijlick (afstandschot)
... (schot)
... (schot)

8 mei 2022 12:00

M.H.M. de Haas

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

Je hebt in een seizoen altijd een zondag dat je de slechtste wedstrijd van het seizoen speelt. Baarlo 2 dacht die zondag al een keer gehad te hebben, maar voor dit seizoen gaat zondag 8 mei de boeken in voor Baarlo 2 als 'allerslechtste wedstrijd van het seizoen'. Sterker nog, het was één van de slechtste wedstrijden onder leiding van de huidige trainer, die na 8 jaar gaat stopppen. Want als zelfs de trainer in de dugout gaat zitten, terwijl hij altijd bij een wedstrijd langs de lijn staat, dat zegt genoeg. Hij vond het niet om aan te zien, van beide kanten niet want Irene 2 bakte er misschien nog minder van dan Baarlo 2. Gekscherend zei de trainer dat als hij een achterhoede had als die van Irene, dat hij zich dan zelf nog zou opstellen. OK, ietwat overdreven waarschijnlijk, maar heel erg goed was Irene niet. Baarlo 2 heeft het gelijkspel dan ook volledig aan zichzelf te weiten. Het kwam zelfs nog op een 0-2 voorsprong door 2 doelpunten van good-old 'Bati', maar dat was niet voldoende. Irene kwam langszij met 2 schoten op doel, veel meer hebben we er ook niet gezien.

De vraag is natuurlijk, hoe kan dit? Een voetbalpsycholoog zou het antwoord niet eens weten. Onverklaarbare voetbalwetten, dat houdt deze sport zo mooi. Zeker in de kelderklasse, waar teams de ene week de sterren van de hemel spelen, de andere week een niveau halen van het slechtste veteranenteam dat er ergens in het land rondloopt. Baarlo 2 kon zich afgelopen zondag vergelijken met dat laatste, meer dan een punt niet verdiend en iedereen was het er dan ook over eens, een terechte uitslag.

'Snel vergeten' is dan altijd het advies van iedereen. Laten we dat maar doen en gewoon vooruit kijken. Naar de wedstrijd van komende zondag, waarin de koploper naar Baarlo komt, HVCH4. Een koploper die zelfs officieel kampioen kan worden in Baarlo, aan een gelijkspel hebben ze al genoeg. Omdat er voor Baarlo eigenlijk niet heel veel meer op het spel staat (de ploeg is officieel nog niet helemaal veilig, maar de uitslagen moeten wel heel raar worden wil Baarlo2 nog laatste worden in de competitie) zal Baarlo2 vol de strijd aan gaan en het HVCH4 zo lastig mogelijk maken. Sportieve plicht noemen ze dat. Baarlo gunt HVCH4 het kampioenschap wel, maar gaat het niet weggeven. Volle bak voor de winst gaan en dan maar zien waar het schip strand. Vooraf even wat drankjes regelen voor de tegenstander als ze kampioen worden. Lukt ze dat niet, dan kan Baarlo2 zelf de drank nuttigen. Heel slim, want dat betekent sowieso een feestje in De Meeren, ongeacht de uitslag.

Dus zondag 15 mei op sportpark De Meeren, de kampioenswedstrijd Baarlo 2 - HVCH 4. Wordt de ploeg uit Heesch kampioen? Of kan Baarlo2 zich toch nog een keer opladen en eenzelfde passie en inzet op de mat leggen als in een aantal voorgaande wedstrijden tegen de hoger geplaatste ploegen? We gaan het zien, om 11.00 uur is de aftrap, dus zorg dat je erbij bent, het wordt gegarandeerd een interessante wedstrijd! Tot zondag.