Lucky kelderklassezondag voor Baarlo 2

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

1-2 winst in de 'dying seconds' zorgde voor opluchting en blijdschap bij Baarlo 2. 3 belangrijke punten en de nodige biertjes in weer een echte 'kelderklassezondag'.

Bij Baarlo 2 is er eigenlijk altijd wel iets, zo ook deze zondag. In de aanloop naar de wedstrijd toe was het nog maar de vraag hoeveel spelers er zouden zijn. Blessures en afwezigheid binnen de selectie noodzaakten de trainer tot de nodige creativiteit. De vrijdagtraining kon uiteindelijk nog met 10 man afgewerkt worden. Vooral de afwezigheid van Stan Wijhers viel even koud op het dak, die had zich op vrijdag bij de eerste hulp gemeld met een buikpijn. Het blek een blindedarm ontsteking te zijn en Stan werd vrijdagmiddag nog geholpen. Maar dat betekende wel weer een man minder voor Baarlo 2. Later in de avond kwam dan het goede nieuws dat Kay Nellen eerder terug zou komen van een werktrip uit Polen, die kon nu een helftje bij 2 spelen en daarna nog aansluiten bij 1. Freek Berghuis en Siem van Hees werden vanuit de JO19-1 geregeld en Sven Wullms was weer fit genoeg om bij de groep aan te sluiten. Zo meldden de groep van 15 spelers zich om 10.00 uur in De Meeren.

Maar onderweg naar De Meeren was Chris Pubben van de fiets gereden door een automobilist. Chris werkte de warming-up af maar gaf aan niet te kunnen spelen. Freek werd als basisspeler ingevuld en zo startte de wedstrijd in Baarlo klokslag 11.00 uur. Freek was met zijn snelheid de eerste 20 minuten een ware plaag voor tegenstander Olympia uit Boxmeer. Uit één van die momenten werd Freek door de keeper in de 16 onderuit gehaald, strafschop. Maarten Camper werd voor de wedstrijd genoteerd als penaltynemer en hij maakte die keuze ook waar, 1-0. Helaas moest Freek na 20 minuten de strijd al staken wegens een knieblessure, Siem werd gebracht en er werden een paar posities gewijzigd in het veld. Er ontstond een aantrakkelijke strijd tussen 2 ploegen die beiden vol voor de winst gingen. Olpympia kreeg kansjes op de gelijkmaker, maar die viel niet. Baarlo had mogelijkheden op 2-0, maar wist de kansen ook niet te verzilveren. Het bleef dan ook 1-0 bij rust.

In de rust werd nog eens duidelijk gemaakt dat de wedstrijd nog lang niet gewonnen was. Olpympia speelde goed en iedereen was verbaasd dat die ploeg zo laag op de ranglijst staat. Vol goede moed wilde Baarlo 2 de 2e helft in gaan, maar Chris bleek zich al te gaan douchen dus kon helemaal niet meer ingezet worden. Omdat Kay gewisseld moest worden en alleen Sven nu nog over bleef als wissel, werd Sem de Hond uit het publiek gehaald. Sem leende even de schoenen van Freek en zo had Baarlo toch nog 2 wissels. Olpympia zorgde inmiddels al vrij snel voor een beetje paniek bij Baarlo, want binnen no time werd de gelijkmaker binnengekopt uit een corner, 1-1. Voetballend was Olpympia in het eerste half uur van de 2e helft de bovenliggende partij, maar grote kansen kregen de mannen uit Boxmeer niet. Baarlo kreeg echter geen kansen en het leek erop dat 1-1 de eindstand zou worden. Inmiddels was Sven al in het veld gekomen voor Juul van Lier die moe was gestreden na een weekje ziek te zijn geweest. Ook Sem stond al in het veld, iemand uit het publiek halen en niet meer laten spelen kan niet vond de trainer. Jort Kluthausen werd naar de linkerflank gestuurd, Dennis moest het middenveld weer onder controle zien te houden en Sem mocht achterin gaan spelen, waar hij ook bij de JO19-1 speelt. De wisselingen zorgden ervoor dat Baarlo weer grip op de wedstrijd kreeg en zowaar ook nog wat kansjes in het laatste kwartier. Maar iedereen had zich toch al bij de 1-1 neergelegd, toen in de laatste minuut een verdwaalde voorzet van Jort uit het niets in het doel viel. Het leverde 3 punten op en 4 rondjes bier en uitzicht op een doos Desperado's volgende week zondag. Voor een aantal spelers en leiding werd het dan ook nog een lange middag in De Meeren, samen met de spelers en leiding van zowel Baarlo 1 als FCV Venlo 1. Verbroedering in De Meeren zoals de sport is bedoeld. Chapeau!

Komende zondag speelt Baarlo 2 tegen Volharding 3. Uit werd er met 4-2 verloren in een aantrekkelijke wedstrijd. Voor Baarlo 2 is Volharding de grote favoriet op de titel. En dat is altijd wel een uitdaging een tandje extra te geven. Baarlo heeft in ieder geval niets te verliezen. De 3 punten tegen Olympia geven even wat lucht. Komende 3 wedstrijden staan 3 tegenstanders uit de top 4 op het programma. Allereerst dus Volharding 3 uit Vierlingsbeek. Waarschijnlijk wordt het voor de neutrale toeschouwer een aantrekkelijke wedstrijd, waarin beide teams vol voor de winst zullen gaan. De wedstrijd begint al om 10.30 uur, benieuwd of iedereen fit en op tijd is. Maar Baarlo 2 kennende zal er nog wel het nodige gebeuren komende week. We gaan het zien, zondag 27 maart in De Meeren, 10.30 uur.