Baarlo 2 toont eindelijk weer eens karakter

Baarlo 2 (zon)

Volharding 3 (zon)

... (schot)
Timo van Roij (afstandschot)

27 maart 2022 10:30

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Eindelijk liet Baarlo 2 weer eens zien waarom het 3 jaar geleden kampioen is geworden en in de 2e klasse speelt. Met veel inzet en passie werd een dik verdien punt behaald tegen Volharding 3, één van de kampioenskandidaten. Vooral de 2e helft zagen we een ouderwets Baarlo 2, opportunistisch voetbal en vol voor de winst gaan. Uiteindelijk werd er niet gewonnen maar viel de verdiende gelijkmaker pas 5 minuten voor tijd en daar hadden beide ploegen vrede mee. Een prima resultaat tegen een goeie tegenstander, die na afloop er helemaal doorheen zat, net zoals de spelers van Baarlo. Maar zo hoort het ook te zijn. Het gelijkspel werd gevierd als een overwinning, de pitchers en despo's vloeiden rijkelijk tot in de late uurtjes.

Omdat Baarlo 3 niet speelde kon Baarlo 2 over een volwaardige eigen groep beschikken. Alleen Kay kon maar een uur spelen omdat hij nog bij Baarlo 1 moest aansluiten. Verder was iedereen fit al was vantevoren al bekend dat niet iedereen de 90 vol zou maken. Dus 5 wissels waren meer dan welkom en werden uiteindelijk ook allemaal ingezet.

De eerste helft ging gelijk op. Een wedstrijd met veel inzet van beide teams, met weinig kansen. Volharding was echter na een half uur zeer effectief toen de organisatie van Baarlo even niet goed stond. Ze lieten even hun kwaliteit zien, 0-1.Baarlo 2 liet zich niet van de wijs brengen, ook niet door het gezeur van de tegenstander. Jammer dat een ervaren team altijd meent met praatjes een wedstrijd naar zich toe te trekken, precies wat Volharding eigenlijk niet nodig heeft. Zowel de scheids als Baarlo ging daar echter goed mee om, maar het veranderde de tussenstand tot de rust niet meer.

In de rust was de opdracht duidelijk. Nog opportunistischer spelen met nog meer passie en inzet. En dat gebeurde ook. Volharding kreeg niet eens meer tijd om te zeuren tegen de scheidsrechter, Baarlo probeerde het tempo zo hoog mogelijk te houden. Het leverde ook kansjes op, maar de gelijkmaker viel niet. Tot 5 minuten voor tijd, toen Timo van Roij vanaf de 16 met een bekeken schot de keeper wist te kloppen, een beetje geholpen door het veld. Baarlo speelde toen al 1-op-1 achterin maar koesterde het verdiende punt in de laatste minuten en ging weer terug met een man extra achterin. Baarlo wilde nog wel maar had zich leeg gestreden. Dat gold ook voor Volharding. Beide teams kregen nog een corner die voor gevaar zorgde, maar de 1-1 stand bleef staan op het socrebord. Een meer dan verdiend punt zoals al gezegd, waar Volharding misschien nog wel het meest tevreden mocht zijn.

Komende zondag een wedstrijd tegen Bavos, ook één van de koplopers. Hopelijk kan Baarlo 2 dezelfde instelling meenemen naar Bakel, dan zit er weer een goed resultaat in. Maar minder mag het ook zeker niet!