Baarlo 2 verliest (weer) van zichzelf

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Na ruim 3 maanden mochten de mannen ven het 2e weer eens aantreden voor een competitiewedstrijd. En het was echt weer een ouderwetse kelderklasse wedstrijd voor Baarlo 2. De warming-up truien waren kwijt, dus als campingelftal kon Baarlo 2 zich weer voorbereiden op de wedstrijd. Het hoofdveld in 't Ven lag er niet echt bij als een biljartlaken zullen we maar zeggen, dus van echt goed voetbal zou weinig sprake zijn. En met het missen van de nodige kansen, het uitvallen van de keeper van de tegenstander (die noodgedwongen een speler de handschoenen moest geven voor de laatste 10 minuten) en een scheidsrechter die tot ergernis van veel spelers op het veld nogal 'aanwezig' was, kunnen we deze zondag wel weer bijschrijven als mooie kelderklasse wedstrijd.

Maar laten we eerlijk zijn, dat is toch ook waar we het allemaal voor doen. Heerlijk zeiken en zeuren langs de kant op iedereen om na afloop onder het nodige gelach weer een potje bier te drinken. En met winst smaken die eerste pinten dan altijd wel net iets lekkerder, maar na 3 potjes bier is iedereen de uitslag alweer vergeten.

Baarlo 2 heeft de nederlaag van gisteren aan zichzelf te danken. Het kwam weer eens vroeg op voorsprong door een kopbal van Chris Pubben. De trainer had vooraf al gezegd dat hij van Chris een kopgoal verwachtte. En daar kreeg hij gelijk in. Chris nam het iets te letterlijk, want de trainer had niet gezegd dat hij er 2 mocht maken. Mogelijk dat Chris daarom een niet te missen kopkans toch om zeep wist te helpen, de 0-2 kwam niet op het scorebord. Die had er in het half uur wel moeten komen want Baarlo 2 had zeker de mogelijkheden gehad om de voorsprong te verdubbelen. En dan gebeurt altijd het tegenovergestelde, dan vliegt de bal er aan de andere kant in. Zo ook in deze wedstrijd. FCV2 was in de eerste helft alleen maar gevaarlijk via standaard situaties. Bij een vrije trap ging de verdediging van Baarlo niet vrijuit en daar profiteerde FCV2 van, 1-1. Dat bleef de stand en lichtelijk teleurgesteld werd de theepauze opgezocht.

In de 2e helft ging de wedstrijd wat meer gelijk op en creëerde ook FCV een paar kansen. Het was uiteindelijk weer een standaardsituatie waaruit FCV2 scoorde. Dit keer werd een corner feilloos binnengekopt, 2-1. Baarlo probeerde er een tandje bij te zetten en kreeg ook kansen. De grootste was voor good-old Bati, maar zelfs hij wist een levensgrote kans niet te verzilveren. Tja dacht toen iedereen op de bank, als Bati zelfs deze kansen mist dan wordt het lastig. Toch bleef er hoop, de keeper van 't Ven moest de strijd staken en noodgedwongen werd een speler in het doel gezet die nog 10 minuten zijn doel schoon moest zien te houden. De wanhoopsaanvallen van Baarlo leverden nog wat tumult op in het strafschopgebied, maar de speler/keeper stond op de juiste plek en de gelijkmaker viel niet. Uit een counter had FCV overigens de wedstrijd al op slot kunnen gooien, maar dat gebeurde ook niet en zo bleef het toch nog spannend tot de laatste minuut. De punten bleven in Venlo en Baarlo 2 droop teleurgesteld het veld af.

Lang kan het team hier niet over blijven dubben, want dinsdag staat de volgende wedstrijd op het programma, thuis tegen Olympia uit Boxmeer. Die wonnen hun wedstrijd gisteren met 7-1 dus komen vol vertrouwen naar Baarlo. Hopelijk dat de mannnen van Baarlo 2 nog even alles uit de kast halen zodat ze komend weekend met een redelijk gevoel kunnen genieten van een vrije zondag. We gaan het zien, dinsdag 8 maart op sportpark De Meeren, 20.00 uur.