MVC’19 troeft Baarlo opnieuw af in topduel

Baarlo 1

MVC'19 1 (zon)

Rob Custers (intikker)
Ron van den Kerkhof (omhaal)
Mike Peeters (lob)

3e klasse C

1 mei 2022 14:30

M.A.P. Hoeksma

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De drukbezochte topper én derby, bezocht door naar schatting ruim 800 toeschouwers, kende een flitsende start waarin beide teams de kans hadden de score te openen. Daarna had Baarlo het initiatief en de beste kansen in de 1e helft, maar behoedde met name MVC-doelman Tim van Renselaar de koploper voor een achterstand. Na rust wist Baarlo geen vuist meer te maken en was MVC’19 op de counter gevaarlijker en uiteindelijk ook meermalen doeltreffend.

Waar Baarlo dat in de eerste onderlinge confrontatie in Maasbree deed, schoot nu MVC’19 na het beginsignaal van de goed leidende arbiter Hoeksma uit Landgraaf als een raket uit de startblokken. Met het verschil dat Baarlo toen direct na enkele minuten al scoorde en MVC’19  nu een dot van een kans liet liggen op een heel vroege openingstreffer. Wakker geschrokken trok Baarlo daarna het initiatief naar zich toe. MVC’19 beperkte zich tot counteren. Een rol waarin de Maasbreese ploeg zich overigens graag schikt en in excelleert. Het Baarlose offensief resulteerde nog binnen het eerste kwartier in een aantal doelkansen. Uit een hoekschop kopte Rik Schotman  snoeihard in, maar zag de bal rakelings langs het doel gaan. Niet veel later gevolgd door een venijdig laag schot, dat door MVC-doelman Tim van Renselaar met een knappe safe uit de benedenhoek werd getikt. Uit de direct daarop volgende hoekschop kopte Michiel Hanssen op zijn beurt in, maar net iets te hoog. Tegen het half uur spelen leek Baarlo toch op een voorsprong te komen. Na een fraaie aanval over de rechterflank waar Michiel Hanssen inspeelde op Laurents van den Ham, wiens voorzet vanaf de achterlijn door Rik Schotman feilloos werd binnen geschoten. De zuivere lijkende treffer werd echter op advies van de Maasbreese grensrechter afgekeurd voor vermeend, discutabel buitenspel. Na deze tegenvaller voor Baarlo zakte het tempo in de wedstrijd zienderogen. Weinig ophef nog voor beide doelen. Pas op slag van rust was er nog een goedlopende Baarlo aanval. Via Michiel Hanssen en  Arman Melkonjan belandde de bal bij Sander Gulev, wiens inzet wederom door MVC-doelman Van Renselaar uit de hoek werd geranseld.

In de 2e helft was MVC’19 de betere ploeg. De Baarlose aanvalspogingen strandden praktisch allen in het zicht van de haven, veelal als gevolg van te lang individualistisch spel. De Maasbreese defensie kreeg daardoor alle kansen om de angel uit de offensieve daden van Baarlo te halen. Aan de andere kant was MVC’19 op de counter wel effectief. De openingstreffer viel al binnen 10 minuten na de rust. In een flipperkastsituatie tikte Rob Custers de bal via de vingertoppen van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg binnen: 0-1. De eerste gevoelige tik voor Baarlo, die de ploeg eigenlijk daarna niet meer te boven kwam. In de 70e minuut gevolgd door een 2e mokerslag. Na een misverstand in de Baarlo-defensie werd de bal vanaf de linkervleugel opnieuw voor het Baarlose doel gebracht. Waar goaltjesdief Ron van den Kerkhof op scherp stond en met een bijzonder fraaie halve omhaal de bal artistiek in de verre hoek volleerde: 0-2. Waarmee de wedstrijd in het slot ging. De 3e treffer, een fraaie lob van Mike Peeters in de absolute slotfase, was meer voor de statistieken: 0-3. Een ietwat geflatteerde, maar zeker niet onverdiende zege voor de gasten uit Maasbree.

MVC’19 blijft dus koploper en lijkt nu met een geruststellende voorsprong van 5 punten een voorschot op de titel te hebben genomen. Baarlo blijft nog wel de voornaamste achtervolger, omdat ook andere concurrenten punten lieten liggen. Het gat nog dichten met nog maar 6 duels te gaan lijkt echter een haast onmogelijke opgave. Ondanks de uitkomst van deze topper was er na het duel nog wel sprake van een lang en waar verbroederingsfeest tussen beide “kemphanen” in de Baarlose clubkantine. Iets waar andere elkaar beconcurrerende clubs nog een puntje aan kunnen zuigen!

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1

Wedstrijdverslag Dagblad De Limburger d.d. 02-05-2022: "MVC'19 denkt niet aan 'onbekende' 2e klasse"