Baarlo omzeilt lastige klip Liessel

Mgr Berkvensstraat 82
5757BK
LIESSEL

Met de clash tegen MVC’19 komend weekeinde voor de boeg was het voor Baarlo cruciaal om het duel met laagvlieger Liessel met winst af te sluiten. Baarlo leek snel die klus te klaren. Maakte binnen tien minuten de openingstreffer en verdiende enkele minuten later een penalty. Die werd helaas knullig verprutst, waardoor Liessel nog lang in de wedstrijd bleef. Pas halverwege de 2e helft viel de voor Baarlo bevrijdende 2e treffer waarmee de punten definitief in “the pocket” mee terug huiswaarts gingen (0-2).

Voor Baarlo-trainer Tim Nabben was het voorafgaand aan dit duel met name zaak om zijn ploeg te behoeden voor onderschatting. De ploeg uit Liessel, de enige Brabantse opponent, is in hevige degradatienood en heeft de punten dus hard nodig. En een kat in nood maakt rare sprongen zoals een bekend spreekwoord zegt. En de thuisclub liet ook direct zien zich niet bij voorbaat bij een nederlaag neer te leggen. De eerste kans was ook vroeg in de wedstrijd voor de Brabanders. In kansrijke positie werd de bal echter recht in handen van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg gekopt. Aan de andere kant was Baarlo nog binnen tien minuten al wel succesvol.  Met veel doorzettingsvermogen knokte Frank Peeters zich fraai door over de linkervleugel en uit zijn voorzet tikte Michiel Hanssen de bal behendig bij de eerste paal binnen: 0-1. En luttele minuten later had Baarlo al op rozen kunnen en moeten zitten. Een rush van Michiel Hanssen werd onreglementair gestuit en de bal ging ‘linea recta’ op de penaltystip. Vanaf 11 meter verprutste Sander Gulev deze unieke kans door de bal knullig over het doel te schieten. Bij die 0-1 voorsprong bleef het tot aan de rust, hoewel beide ploegen enkele kansen kregen om de stand alsnog een ander aanzicht te geven.

Na rust domineerde Baarlo, maar moest het net als in de eerste helft in defensief opzicht waakzaam blijven bij de uitvallen van de thuisclub. Dat  laatste lukte na rust beter dan in het eerste part, maar Liessel kreeg toch nog één grote kans op de gelijkmaker halverwege de 2e helft. Uit een voorzet werd de bal bij de 2e paal voor een gapend doel hoog overgeschoten en kwam Baarlo goed weg. Bij de eerstvolgende goedlopende aanval van de Baarlonaren was het aan de andere kant wel raak. Een hoge voorzet van Arman Melkonjan vanaf de rechterflank bereikte aan de andere kant Frank Peeters. Die draaide goed weg van zijn tegenstander en scoorde vervolgens fraai met een indraaiend schot in de verre hoek: 0-2. Een tiental minuten later was Roel Bouten nog dicht bij een 3e Baarlose treffer. Fraai inkoppend uit een voorzet van de ingevallen Dennis van de Vinne zag hij de bal op de lat “uiteen spatten”. Verdedigend kwam de 0-2 voorsprong in de slotfase vervolgens niet meer echt in gevaar.

Een uiteindelijk verdiende en kostbare zege. Zeker gezien het feit dat MVC’19 het toptreffen met Sportclub Irene ook wist te winnen. De achterstand van Baarlo op de koploper bleef daardoor twee punten en dus is de derby a.s. zondag in eigen huis tegen MVC’19 extra beladen. De koploperspositie in de 3e klasse C is dan naast prestige de inzet van dit duel. Baarlo kan zich tevens  revancheren voor de ongelukkige, niet verdiende nederlaag eerder dit seizoen in Maasbree. Baarlo rekent weer op de steun van zijn supporters!

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1