Baarlo doet goede zaken met zege bij IVO

IVO 1 (zon)

Baarlo 1

Sander Gulev (intikker)

3e klasse C

10 april 2022 14:30

D.C.H. van Riet

Theo Lommen Sportpark
Oude Schandeloseweg 1
5941CZ
VELDEN

Het treffen in Velden was qua kijkspel geen wedstrijd om euforisch over naar huis te schrijven. Het resultaat, een 0-1 zege voor Baarlo, is dat gelukkig wel. Dankzij een vroege treffer kwam Baarlo op voorsprong en gaf die met vooral hard werken in de loop van het duel niet meer af. De overwinning was helaas niet voldoende voor het winnen van de 2e periodetitel, maar brengt Baarlo wel weer dichter in het spoor van koploper MVC’19.

Voor aanvang van het duel was er één minuut stilte voor het overlijden van Baarlo-kaderlid én vaste supporter Harry Huijs. Zonder de geschorste Frank Peeters en met Michiel Hanssen op de bank begon Baarlo vervolgens hoopvol aan het duel met middenmoter IVO. Al na 10 minuten had Sander Gulev Baarlo op voorsprong kunnen en eigenlijk moeten schieten. Geheel vrijgelaten kon hij vanuit kansrijke positie aanleggen, maar schoot de bal langs het gapende doel. Enkele minuten later maakte hij die misser alsnog goed, gebruikmakend van een slippertje van IVO-doelman Job Heijligers. In balbezit verloor de Veldense gaolie knullig het leer aan de goed storende Baarlo-spits , die vervolgens geen moeite had om deze in het lege doel te deponeren: 0-1. Waarna zich een gelijkopgaand duel ontwikkelde. Halverwege de eerste helft ontsnapte Baarlo aan de gelijkmaker. Ditmaal mocht IVO- routinier Bas Broekaart vrij aanleggen, maar hij schoot ongecontroleerd  over. Dennis van de Vinne kwam daarna nog dichtbij een 2e Baarlose treffer met een fraai indraaiend afstandsschot dat rakelings over de kruising zeilde. Het bleef bij een nipte 0-1 voorsprong voor Baarlo bij de rust.

Pal na de theepauze was er opnieuw een scoringskans voor Dennis van de Vinne.  Uit zijn inzet caramboleerde de bal via een IVO-verdediger centimeters langs het doel.  Echte grote doelkansen deden zich daarna niet meer voor. Het werd vooral werkvoetbal aan beide zijden. IVO maakte tevergeefs jacht op de gelijkmaker. Sleepte wel nog diverse standaardsituaties met wat dreiging uit het vuur, maar die leverde uiteindelijk niks op voor de thuisclub. Baarlo kreeg naarmate de wedstrijd zich naar het einde sleepte nog veel ruimte om te counteren, maar ging daarmee slordig en onnauwkeurig om waardoor IVO nog lang mocht blijven hopen op een resultaat. Het was weer even billenknijpen maar de Baarlo-defensie gaf weinig meer weg in de slotfase, waardoor het zover uiteindelijk niet kwam.

Een nipte maar uiterst kostbare zege waarmee  Baarlo de grote winnaar van deze wedstrijdronde werd aan de top van de ranglijst. De concurrenten verspeelden namelijk allen punten. MVC’19 speelde gelijk bij SV Blerick en MMC Weert en Sportclub Irene incasseerden zelfs nederlagen. Met nog maar 2 punten achterstand hijgt Baarlo koploper MVC’19 weer in de nek en loopt het tevens wat verder weg bij de andere twee belagers. De volgende tegenstander is Sparta’18 uit Sevenum. Deze wedstrijd op Sportpark De Meeren stond gepland voor Paasmaandag, maar is verschoven naar dinsdagavond 19 april, aanvang 20.00 uur.

Verslag en foto’s : LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1